کد خبر: ۳۱۸۲۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
برخي منابع به رسانه‌هاي پاکستان گفته‌اند که هدف از سفر «محمد بن سلمان» وزير دفاع عربستان به اسلام‌آباد، ديدار با مقامات دولتي و نظامي پاکستاني و رايزني در مورد خريد سلاح هسته‌اي و شرکت اين کشور در جنگ يمن است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، برخي منابع به رسانه‌هاي پاکستان گفته‌اند که هدف از سفر «محمد بن سلمان» وزير دفاع عربستان به اسلام‌آباد، ديدار با مقامات دولتي و نظامي پاکستاني و رايزني در مورد خريد سلاح هسته‌اي و شرکت اين کشور در جنگ يمن است.

در حالي که رياض نتوانسته حمايت مردم و دولت پاکستان را در ديدار وزير امور مذهبي و امام جماعت مکه براي شرکت در جنگ يمن جلب کند، رسانه‌هاي داخلي پاکستان از ديدار محرمانه وزير دفاع عربستان براي خريد سلاح و شرکت اسلام‌آباد در جنگ يمن خبر داده است.

علاوه بر رسانه‌هاي پاکستان، برخي از رسانه‌هاي خارجي نيز از ديدار محرمانه وزير دفاع عربستان خبر داده است.
گزارش‌ها حاکيست که عربستان براي خريد سلاح هاي هسته‌اي از پاکستان تلاش مي‌کند.

«ترکي الفيصل» رئيس سابق سازمان اطلاعات عربستان مي‌گويد، اگر ايران براي مسائل هسته‌اي تلاش مي‌کند بايد عربستان هم بتواند به موارد مشابه دست يابد.
محمد بن سلمان طي اين ديدار با نخست وزير، وزير دفاع، مقامات نظامي و سازمان‌هاي اطلاعاتي پاکستان گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش «شيعيت نيوز»، وزير دفاع عربستان نقشي مهمي در جنگ يمن ايفا مي‌کند و همچنين دستور حمله تروريستي به مسجد شيعيان در استان «قطيف» نيز از سوي محمد بن سلمان صادر شده بود.
وزير دفاع عربستان علاوه بر ديدارهاي رسمي با مقامات پاکستان، ملاقات‌هاي غير رسمي با رهبران گروه‌هاي افراطي در اين کشور نيز انجام خواهد داد.

منابع مي‌افزايند: وزير امور مذهبي عربستان و امام جماعت مکه در ديدارهاي اخير از پاکستان، زمينه‌ ديدارهاي وزير دفاع عربستان با مقامات دولتي، خبرنگاران و رهبران مذهبي و افراطي اين کشور را فراهم کرده‌اند.
اين سومين مقام مهم عربستان است که در دو ماه گذشته از پاکستان ديدار مي‌کند.

از سوي ديگر، حزب «تحريک نفاذ فقه جعفريه» پاکستان از دولت اين کشور خواسته تا در مورد ديدار محرمانه وزير دفاع عربستان توضيح دهد و دولت نيز تاکنون پاسخي در اين رابطه ارائه نکرده است.
اسلام آباد پيش از اين نيز به وزيردفاع عربستان اجازه داده بود تا از تاسيسات هسته‌اي اين کشور ديدن کند.
مقامات بلندپايه کشوري و لشکري پاکستان در 12 ماه گذشته 12 بار به عربستان سفر کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها