کد خبر: ۳۱۸۲۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 ،نيکو نوشت: مطالعاتي که طي 10 سال انجام شد، نشان مي‌دهد ارتباطي بين سطح بالايي از اضطراب و افزايش خطر مرگ ناشي از بيماري‌هاي کبدي وجود دارد.

مطالعه‌اي که توسط دانشمندان در دانشگاه ادينبورگ انجام شد؛ عوامل آشکار جامعه شناختي و فيزيولوژيکي مانند چاقي، ديابت و طبقه اجتماعي را مورد بررسي قرار داد. داده‌هاي به‌دست آمده به رابطه روشني بين شرايط رواني – استرس و افسردگي- و همزمان سلامت سيستم کبدي اشاره مي‌کند.

افزون بر 165 هزار شرکت‌کننده در اين مطالعه شرکت داشتند که بيش از يک دهه مورد تحقيقات از منظر ناراحتي‌هاي رواني قرار گرفتند و دانشمندان دريافتند؛ افرادي که در اين فاصله زماني فوت کردند؛ علائمي از افسردگي، اضطراب و بيماري‌هاي مرگبار کبدي داشتند.

دکتر تام راس از مرکز علوم باليني مغز گفت: اين مطالعه شواهدي مبني بر ارتباط‌هاي محکم بين ذهن و شرايط جسماني و اثرات مخرب اضطراب‌هاي روحي و رواني بر سلامت جسماني مخصوصا کبد فرد دارد.

مطالعات قبلي نيز شواهدي بر تاثير شرايط رواني فرد بر بروز بيماري‌هايي همچون فشارخون، چاقي، ناراحتي‌هاي قلبي و نهايتا بيماري کبدي است اما مطالعات جديد اين تاثير را بيشتر اثبات مي‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها