کد خبر: ۳۱۸۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۳ دی ۱۳۹۰
وزير اقتصاد از تدوين عقودي كه بتواند تمامي معاملات بانكي را به صورت غيرربوي پوشش دهد، خبر داد.
سيدشمس الدين حسيني در گفتگو با مهر با تاكيد بر اينكه با استفاده از ظرفيت هاي قرض الحسنه در كشورمان مي توانيم تمام نيازهاي اشتغال، ازدواج و غيره را پوشش دهيم، تصريح كرد: كشور ما تنها كشوري است كه نظام بانكداري اسلامي و غيرربوي به طور كامل در آن برقرار است.
وي با تاكيد بر اينكه تمام عقود بكارگرفته شده در سيستم بانكي كشورمان غيرربوي هستند، افزود: عقودي مانند مبادله اي، مشاركتي و قرض الحسنه از اين نوع عقود هستند.
وزير امور اقتصادي و دارايي به عقود تاكيد شده در قانون برنامه پنجم توسعه مانند خريد دين، استصناع و مرابحه اشاره و تصريح كرد: طي چند سال اخير اين موضوع دنبال شده است كه تمامي منابع قرض الحسنه صرف تسهيلات قرض الحسنه شود.
وي بر روان سازي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه تاكيد كرد و افزود: طي سالهاي اخير در بخش توسعه و گسترش قرض الحسنه، نهادسازي ها در دستور كار قرار گرفته بود، به طوري كه تاسيس بانك قرض الحسنه و صندوق هاي قرض الحسنه صورت گرفت.
حسيني تاسيس صندوق هاي قرض الحسنه براي اعطاي تسهيلات در اين بخش و نظارت بر اجراي قوانين توسط آنها را مورد توجه قرار داد و از فراهم كردن تمامي مباني قانوني در اين زمينه خبر داد.
وي خاطرنشان كرد: نظارت در سيستم بانكي و سيستم هاي مالي بايد تقويت شود. در طرح تحول نظام بانكي استقرار يك نظام نظارت چندلايه مورد پيگيري قرار مي گيرد.
سخنگوي اقتصادي دولت از تدوين عقودي كه بتواند تمام معاملات بانكي را به صورت غيرربوي پوشش دهد توسط بانك مركزي خبر داد و عنوان كرد: بانك مركزي نسبت به اين موضوع دغدغه دارد.
وي خاطرنشان كرد: آمارها نشان مي دهد كه نسبت تسهيلات قرض الحسنه به سپرده هاي قرض الحسنه كه در سال 86 حدود 33درصد بوده، در حال حاضر به 68 درصد رسيده است كه رشد قابل توجهي را داشته و حاكي از توجه و اهميت دادن به بحث قرض الحسنه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها