کد خبر: ۳۱۸۶۷۶
زمان انتشار: ۲۲:۰۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد، اغلب مردم ایران به طرف امریکایی در مذاکرات اعتماد ندارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صدا و سیما، این نظرسنجی که مرکز تحقیقات صدا و سیما آن را در روز ۲۴ اردیبهشت ۹۴  انجام داده است ، نشان می دهد، حدود ۸۵ درصد از مردم ایران یا ابدا به امریکایی‌ها در پایبندی به تعهداتشان در مذاکرات ، اعتماد ندارند و یا کم یا خیلی کم آنها را قابل اعتماد می دانند. 
 
 
در این نظرسنجی که از جامعه آماری ۵۰۰۰ نفره در سراسر ایران انجام شده ۷۳ درصد از پاسخگویان اعلام کرده اند ایران باید در صورت عدم توافق در مذاکرات به غنی سازی بالای ۲۰ درصد ادامه دهد و ۷۰ درصد گفته اند که ایران باید تحریم ها را با حمایت از تولید داخلی و کاهش واردات بی اثر سازد. 
 
 
اگرچه ۳۹ درصد از ایرانیان اعلام کرده اند که توافق میان ایران و کشورهای ۱+۵ را در حد زیاد یا خیلی زیاد امکان پذیر می دانند اما ۵۲ درصد گفته اند که این توافق خیلی کم یا کم امکان پذیر است. 
 
 
هشت درصد هم گفته اند که این توافق اصلا امکان پذیر نخواهد بود.
 
 
هفتاد درصد  ایرانیان گفته اند اگر مذاکرات به توافق منجر نشود علت آن دخالت های کنگره امریکا در روند مذاکرات یا اختلاف نظر میان کشورهای ۱+۵ درخصوص متن توافق نهایی بوده است.
 
 
در ارزیابی عملکرد صدا و سیما در مذاکرات هسته ای نیز ۷۷ درصد از پاسخگویان عملکرد صدا و سیما را در اطلاع رسانی از جزئیات  مذاکرات و ۶۷ درصد در دعوت از کارشناسان موافق و مخالف بیانیه لوزان کاملا مناسب دانسته اند و ۶۵ درصد هم گفته اند که رسانه ملی در پخش نظرهای موافقان و مخالفان بیانیه لوزان بی‌طرف بوده است.
 
 
هفتاد و چهار در صد از پاسخگویان  نیز عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای را در دفاع از حقوق و کرامت مردم موفقیت آمیز دانسته اند.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها