کد خبر: ۳۱۹۴۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
نگاه نامشروع و گناه آلود، بي شك سرآغاز بسياري از گناهان مي باشد و عواقب بسيار سختي را چه در دنيا و چه در آخرت به همراه خواهد داشت و از اين رو ترك اين عمل و اجتناب از آن به كرات در سخنان پيشوايان دين تأكيد شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نگاه نامشروع و گناه آلود، بي شك سرآغاز بسياري از گناهان مي باشد و عواقب بسيار سختي را چه در دنيا و چه در آخرت به همراه خواهد داشت و از اين رو ترك اين عمل و اجتناب از آن به كرات در سخنان پيشوايان دين تأكيد شده است.

در اين باره از حضرت محمد (ص) نقل شده است كه «مَن مَلَاءَ عَينَهُ مِن حَرامٍ مَلَاءَ اللهُ عَينَهُ يَومَ القِيمَةِ مِنَ النّارِ اِلا اَن يتوُبَ وَ يَرجَعَ»؛ هر كس چشمش را از نگاه به نامحرم پر كند، خداوند در روز قيامت چشمش را از آتش پر مي كند؛ مگر اينكه توبه نمايد و از اعمال خويش بازگردد؛ و نيز در جاي ديگر مي فرمايند: براي هر يك از اعضاي انسان زناي خاصي است و همانا زناي چشم، نگاه (به نامحرم) است.

علاوه بر اين اميرالمؤمنين علي (ع) فرموده اند: «عِمَي البَصَرِ خَيرٌ مِن كَثير النَّظَرِ»؛ نابينا بودن، بهتر از نگاه هاي نامشروع است؛ و نيز آمده است در ميان اعضاي بدن حريص تر و قدر نشناس تر از چشم وجود ندارد؛ لذا مواظب باشيد و هر چه را او طلب مي كند نظاره نكنيد، چرا كه شما را از ياد خداوند متعال غافل مي سازد.

همچنين از وصيت هاي امام صادق (ع) به عبدالله بن جندب است كه ايشان فرمودند: حضرت عيسي (ع) به يارانش مي فرمود: از نگاه كردن به نامحرم بپرهيزيد، زيرا نگاه بذر شهوت را در دل شخص مي پاشد و مقدمات گمراهي و بدبختي او را فراهم مي سازد.

پي نوشت ها:
1- علامه مجلسي، بحارالانوار، ج 104: 32، 42.
2- مستدرك الوسائل، ج 14: 269.
3- ميزان الحكمه، ج 10: 70.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها