کد خبر: ۳۱۹۴۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
ارتش عراق با كمك نيروهاي مردمي پس از دو هفته درگيري با تروريست‌هاي داعش سرانجام توانست پرچم عراق را بر فراز مراكز دولتي اين شهر نصب كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا، «شيخ قيس خزعلي» دبير كل جنبش اهل الحق گفت كه شهر بيجي از وجود تروريست‌هاي داعش كاملاً پاكسازي شد.

وي افزود: پرچم عراق بر فراز ساختمان فرمانداري اين شهر برافراشته شد.

دبير كل جنبش اهل الحق گفت كه نيروهاي ارتش عراق و الحشد الشعبي با حمايت هواپيماهاي عراقي توانستند شهر بيجي را از سلطه تروريست‌هاي داعش به طور كامل خارج كنند.

وي افزود كه در اين درگيري‌ها تعداد زيادي از تروريست‌ها كشته شدند و خسارات سنگيني به ادوات نظامي آنان وارد شد.

ارتش عراق براي پاكسازي مركز شهر بيجي از نيروهاي مردمي كمك گرفت و بيش از دو هفته با تروريست‌ها درگير بود و سرانجام توانست پرچم عراق را بر فراز مراكز دولتي اين شهر نصب كند و هم اكنون خود را براي آزاد كردن بقيه مناطق شهر از جمله پالايشگاه نفتي آماده مي‌كند.

«ناصر الفرطوسي» فرمانده تيپ واكنش سريع ارتش عراق گفت: ارتش از سه محور غرب، شرق و جنوب براي آزاد كردن شهر الصينيه، شهر بيجي و پالايشگاه بيجي حركت خواهد كرد.
شهر الشرقاط آخرين پايگاه داعش در استان صلاح الدين است و ارتش و نيروهاي بسيج مردمي پس از آزادسازي الصينيه و بيجي به سوي آن شهر حركت خواهند كرد.

شاكر افزود: دشمن در برابر حملات ارتش، پليس و بسيج مردمي توان ايستادگي ندارد و سلاح‌هاي خود را به زمين مي‌اندازد و فرار مي‌كند.

جنبش اهل الحق در ۸ ماه مي گذشته (۱۸ ارديبهشت) خواستار تشكيل اتاق عمليات مشترك با حشد الشعبي براي آزادي پالايشگاه بيجي شده و تاكيد كرده بود كه هر گونه عملياتي بودن مشاركت حشد الشعبي ممكن نيست.

تروريست‌هاي داعش فروردين ماه پيش بخش‌هايي از پالايشگاه بيجي را به تصرف خود درآورده بودند.

عمليات پاكسازي استان‌هاي صلاح الدين و الانبار از هفته گذشته با مشاركت نيروهاي امنيتي، نيروهاي مردمي(الحشد الشعبي) و با همراهي هزاران عشاير سني آغاز و تاكنون مناطق گسترده‌اي در اين دو استان آزاد و پاكسازي شده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها