کد خبر: ۳۱۹۵۷۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
علی‌رغم اینکه روز گذشته معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش از بازگشایی ۶ هزار مدرسه در پنج شنبه‌ها خبر داد به نظر می‌رسد هنوز مسئولین این وزارتخانه در خصوص تعطیلی یا حذف تعطیلی پنج‌شنبه‌ها هنوز به اتفاق نظر نرسیده‌ اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران ، موضوع تعطیلی پنج شنبه‌ها از جمله موضوعات پر سر و صدا در این وزارتخانه به حساب می‌آید که از آغازین روزهای تصویب این قانون هنوز اجماع مسئولین در این‌باره شکل نگرفته است. 
 
گفتنی است، در ابتدا این طرح در دبستان‌ها به صورت آزمایشی آغاز و پس از آن در تمام مدارس پایه ابتدایی رسما اجرایی شد. 
 
نکته جالب اینجاست که علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  چندی پیش نیز از ادامه تعطیلی مدارس در پنجشنبه‌ها خبر داد و اعلام کرد یک سری فعالیت‌های فوق برنامه شامل انجمن اولیا مربیان، جلسه دانش‌افزایی اولیا ارتقا حرفه‌ای معلمان در این روز در صورت تمایل انجام می‌گیرد. 
 
اخبار ضد و نقیض در خصوص تعطیلی یا بازگشایی پنجشنبه‌ها 
 
تا اینکه روز گذشته 17 خرداد 94 کفاش معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از بازگشایی 6000 مدرسه در روز پنجشنبه خبر داد و اعلام کرد: در صورت تامین اعتبارات این موضوع اجرا و دیگر مدارس تعطیل نخواهد بود. 
 
البته این موضوع از سوی مسئولین این وزارتخانه هنوز به جمع بندی نرسیده و دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: حذف تعطیلی پنجشنبه‌ها کذب محض است و نمی‌توان از قانون تعطیلی پنجشنبه‌ها تخطی نمود. 
 
وی گفت: لذا کلیه مدارس ابتدایی همانند سال‌های قبل در روز پنج‌شنبه تعطیل خواهند بود و حتی در خصوص انجام فعالیت‌های فوق برنامه در این روز هم هنوز تصمیم گیری قطعی صورت نگرفته است. 
 
وی ادامه داد: آنچه در خصوص پنجشنبه‌ها تحت عنوان روز نشاط یاد می‌شود هنوز مورد تایید نیست و هیچ تصمیم قطعی در خصوص روز نشاط و اجرایی شدن آن فعلا در کار نیست.
 
بنابراین گزارش به نظر می‌رسد در روزهای پایانی سال تحصیلی 93-94 ، مسئولین این وزارتخانه با اخبار ضد و نقیضی نه تنها باری از دوش خانواده‌ها بر نداشته‌اند بلکه موجب نگرانی بیشتر برای والدین و دانش‌آموزان نیز گشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها