کد خبر: ۳۱۹۶۱۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
حقیقی:
علیرضا حقیقی در نشست خبری خود در خصوص سکوت رسانه‌ای اش گفت: بعد از یک سال و نیم قسمت شد رودروی خبرنگاران بنشینم و با آنها صحبت کنم و تشکر می‌کنم از خبرنگارانی که پیگیر من بودند اما برای اینکه آرامش روحی و روانی من به هم نخورد صحبت نکردم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دروازه‌بان تیم ملی کشورمان گفت: هنوز هم پسر پرسپولیس هستم اما پرسپولیسی بودن به این نیست که جلوی دوربین عدد ۶ را نشان دهیم.

علیرضا حقیقی در نشست خبری خود در خصوص سکوت رسانه‌ای اش گفت: بعد از یک سال و نیم قسمت شد رودروی خبرنگاران بنشینم و با آنها صحبت کنم و تشکر می‌کنم از خبرنگارانی که پیگیر من بودند اما برای اینکه آرامش روحی و روانی من به هم نخورد صحبت نکردم.

وی ادامه داد: با این همه باید از یکسری رسانه‌ها انتقاد کنم که از سکوت من سوء استفاده می‌کردند و هر چه می‌خواستند می‌نوشتند و کار به این صورت بود که شب‌ها خواب می‌دیدن و روزها آن را می‌نوشتند!

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد شرایط بدنی خودش اظهار داشت: خوشبختانه شرایط خوبی دارم اما در دو بازی مانده به پایان فصل پرتغال از ناحیه مینیسک مصدوم شدم و دو بازی آخر را از دست دادم اما الان دو هفته است که با کمک پزشکان پنافیل و تیم ملی به شرایط ایده‌آل رسیده‌ام و تا چهار روز مانده با بازی با ازبکستان به شرایط صد در صدی خواهم رسید.

وی درباره وضعیت بازیکنان تیم ملی هم اظهار داشت: خوشبختانه شرایط من و تیم ملی خوب است و همگی مصمم هستیم تا نتایج خوبی را رقم بزنیم. کی‌روش هم تعدادی جوان به تیم ملی دعوت کرده و امیدوارم همانند حضور در جام جهانی 2014 دست به دست هم بدهیم تا در روسیه و در جام جهانی 2018 شرکت کنیم.

حقیقی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در باره اینکه چند روز پیش و بعد از تمرین تیم ملی در پاسخ به سوال یکی از هواداران تیم ملی گفته بود دیگر پسر پرسپولیس نیست گفت: من هنوز هم پسر پرسپولیس هستم و این مسئله برای من باعث افتخار است که مرا پسر پرسپولیس بدانند اما شما به شرایط این روزهای پرسپولیس نگاه نکنید این تیم همیشه پرطرفدار‌ترین تیم ایران و آسیا است و من افتخار می‌کنم که در این تیم بازی می‌کردم و از این تیم به اروپا ترانسفر شدم.

وی ادامه داد: حتی در پرتغال هم پرسپولیس را می‌شناسند و این برای من افتخار است که مرا پرسپولیسی و پسر پرسپولیس بدانند.اما رو راست بگویم که سالهای آخر حضورم در پرسپولیس برایم همراه با مشکلاتی بود و ناراحتی من از این مسائل بود هر چند که از این مشکلات در هر خانواده‌ای وجود دارد و این طور هم نبود که من یک سال در این تیم باشم. چرا که من از رده نونهالان تا کاپیتانی بزرگسالان در پرسپولیس بودم.

وی ادامه داد‌: اگر آن روز در پاسخ به یک هوادار این حرف را زدم به این دلیل بود که خسته بودم و بعد از تمرین بود اما من یک سال دیگر با روبین کازان قرارداد دارم و اگر بخواهم به پرسپولیس برگردم هم نمی‌شود اما پرسپولیسی بودن به این نیست که هر روز عدد 6 را نشان دهید و بگوییم پرسپولیسی هستیم چرا که پرسپولیسی بودن در دل است و باید در سختی ها کنار هم باشیم. نه اینکه در مواقع خوشحالی فقط عکس سلفی بگیریم.

حقیقی تصریح کرد: در خوشحالی‌ها همه سلفی می‌گیرند و آنرا در فضای مجازی می‌گذارند اما من همیشه پرسپولیسی بودم، هستم و خواهم بود و اگر در این تیم هم نباشم باز هم طرفدار پروپاقرص پرسپولیس خواهم ماند.

حقیقی در پاسخ به این سوال که چطور توانست با تجربه کمی که داشت اعتماد کی‌روش را جلب کند گفت: دقیقا با سه یا چهار بازی دوستانه که دو تا از آنها نصفه و نیمه بود به دروازه تیم ملی در جام جهانی رسیدم. در شخصیت کی روش نمی‌بینم بخواهد از کسی خوشش بیاید یا عاشق چشم و ابروی بازیکنی باشد تا به او بازی بدهد حتما چیزی در من دیده بود من هم از خیلی چیزها گذشتم و به لیگ دسته یک پرتغال رفتم و روزهای سختی داشتم اما در تمرینات همیشه آماده بودم و یکی از بزرگترین اهدافم این بود که در جام جهانی بازی کنم خدا را شکر خدا کمک کرد و کی‌روش هم به من اعتماد کرد و توانستم در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشم. امیدوارم در جام جهانی روسیه هم این سعادت نصیب من شود و بتوانم با تمام قدرت در خدمت تیم ملی باشم.

وی در مورد اینکه پس از دریافت گل از لیونل مسی در آرژانتین چه احساسی داشت گفت متاسفانه اول باید چیزی بگویم و آن اینکه جلوی آرژانتین به عقیده خیلی از مطبوعات ما کار خاصی نکردیم و اما خدا کمک کرد و جلوی این تیم نمایشی داشتم که به عقیده خیلی از کارشناسان دنیا نمایش درخشانی بود. حتی در این دیدار گزارشگران عرب و اسپانیایی بهتر از گزارشگران ما بودند و من دلیل این مسئله را نمی‌دانم. از این موضوع متاسف و ناراحت هستم مقابل آرژانتین این همه توپ گرفتم و جلوی نیجریه اولین دروازه‌بان ایرانی بودم که کلین شیت کردم اما فردای مسابقه کسی به این موضوع نپرداخت که جزو 4 دروازه بانی بودم که کلین شیت کردم.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس افزود: تا بوده همین بوده در پرسپولیس هم همین شرایط بود. مطمئن باشید شرایط بدتر هم خواهد شد و این باعث نمی شود که من ضعیف شودم و اتفاقا به من کمک می‌کند تا با قدرت بیشتری درون دروازه تیم ملی قرار بگیرم.

وی افزود: 90 دقیقه جلوی آرژانتین بازی درخشانی را انجام دادم و توانستم دروازه تیم ملی را بسته نگه دارم اما شخصی گل زد که در بازی‌های اخیر جادو می‌کند و من حتی بعد از بازی به خبرنگار فیفا هم گفتم توپ جایی رفت که نباید می‌رفت اما آن بازی که دیگر به تاریخ پیوسته و خوشحالم در آن بازی مقابل آرژانتین و ستاره‌هایش بازی کردم.

وی در مورد اینکه آیا از عملکرد خودش در جام جهانی و جام ملت‌ها رضایت دارد گفت: من نباید در مورد خودم صحبت کنم و نظر بدهم و کارشناسان واقعی باید در این مورد نظر بدهند. فکر کنم عملکرد خوبی در جام جهانی داشتم. با سه تا و نصفی بازی جلوی نیجریه قهرمان آفریقا بازی کردم و خدا عزت داد و توانستم کلین شیت کنم. بعد هم جلوی ستاره‌های آرژانتین ایستادم و سپس مقابل بوسنی  عملکرد خوبی داشتم در جام ملت‌ها هم همین  طور من 70 – 80 بازی ملی نداشتم که به این رقابت‌ها بروم . در جام ملت‌ها در سه بازی دروازه‌ام بسته بود و گفتند که با سیستم اتوبوسی این اتفاق افتاده اما در یک تیم همه بازیکنان کمک می‌کنند تا گل نخوریم و همه کمک می‌کنند تا گل بزنیم و نمی‌توان گفت که کدام پست بهتر بوده است اما من سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم.


دروازه تیم ملی در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه از عملکردش رضایت دارد اما در بازی با عراق در جام ملتها عملکردش مناسب نبود گفت: به همین زودی ضربه کاشتی که گرفتم یادتان رفت سه ضربه صد در صد را گرفتم و این کجایش درخشان نبود. اگر آن توپ توی گل می‌رفت 4 – 2 می‌شدیم این کارشناسان که از آنها نام می‌بردی چه کسانی هستند که می‌گویند گل بد خورده‌ام ما در آن شرایط 10 نفره بودیم. متاسفانه نمی‌دانم این کارشناسان چه کسانی هستند اما از آنها می‌خواهم خودشان را نشان دهند و خودشان را معرفی کنند تا من در خدمتشان باشم. در مورد پنالتی‌ها هم باید بگویم هیچ گلری در دنیا سرجای خود نمی‌ایستد که من بایستم و حتی اگر هم زود جهش می‌کردم این یک ترفند بود اگر پنالتی‌های را ببیند اکثرا جایی رفت که کسی نمی‌توانست آنرا بگیرد من با کتف مصدوم در درون دروازه ایستادم که البته این مسائل دیده نمی‌شود و فقط نکات منفی را می‌بینند.

در دیدار با عراق ثانیه آخر مصدوم شدم و باید تعویض می‌شدم اما دیگر تعویضی نداشتیم و وظیفه‌ام بود که درون دروازه بایستم. در مورد پنالتی‌ها باید بگویم که فقط بدشانسی آوردم.

دروازه بان تیم پنافیل در مورد لیگ پرتغال گفت: این لیگ پنجمین لیگ اروپا است و خوشحالم در چنین لیگی مقابل تیم‌های مطرح آن بازی کرده‌ام. بعد از جام جهانی چند پیشنهاد از تیم ساسولوی ایتالیا داشته‌ام اما اولویت این بود که به جایی بروم که در همه بازی‌ها بازی کنم. چون مهمترین اصل در اروپا بازی کردن بازیکن است. من در یک فصلی که در کازان بودم گلرهای تیم‌های ملی روسیه و لیتوانی در آن بودند و چون بازی به من می‌رسید متضرر شدند.

وی افزود: بعد از جام جهانی به من چند پیشنهاد رسید که جز پنافیل هیچ کدام ضمانتی برای فیکس بازی کردن من ندادند. اگر بازی‌ها را می‌دیدید بهترین عملکرد را داشتم و حتی چند برنامه تلویزیونی بهترین گلر هفته انتخاب شدم. شرایط برایم در این تیم خوب بود. شاید گل‌های خورده زیادی داشتیم که آن‌هم بر می‌گشت به مدافعان افتضاحی که در پنافیل حضور داشتند اما در خط حمله عملکرد خوبی داشتیم و در کل برای من تجربه خوبی بود. امیدوارم بتوانم از این تجربه در تیم ملی و باشگاه آینده‌ام استفاده کنم.

حقیقی در مورد پیشنهادهایش گفت: یک سال دیگر با کازان قرارداد دارم و چند پیشنهاد هم دارم که تا صد در صد نشود نمی‌توانم در مورد آنها صحبت کنم هر چند که انتقال من منوط به مجوز کازان است.

حقیقی در مورد اینکه در بسیاری از هفته‌ها بهترین بازیکن تیمش در پرتغال بود گفت: خیلی بازی‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشتم و از رسانه‌های پرتغال نمره‌های بالایی گرفتم و چند هفته بهترین بازیکن لیگ شدم. البته باید بگویم که چند پیشنهاد برای فصل آینده از پرتغال دارم.

دروازه بان تیم ملی در مورد شایعاتی که برخی رسانه‌ها مبنی بر مشترک بودن مدیر برنامه‌های او و کارلوس کی‌روش مطرح کرده بودند گفت: نمی‌دانم این شایعات از کجا می‌آیند متاسفم و غبطه می‌خورم اوایل صحبتهایم گفتم شاید آن کسی که موضوع را مطرح کرده خواب دیده و گفته مدیر برنامه‌های من و کی روش یکی است این درحالی است که خدا شاهد است نمی‌دانم مدیر برنامه‌های کی‌روش چه کسی است. در شخصیت کی‌روش نمی‌بینم که دنبال چندرغاز پول ترانسفر حقیقی باشد. بنده از طریق یک مدیر برنامه ایرانی به پرتغال ترانسفر شده‌ام و این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: اگر سکوت کردم و دوستان ادامه دادند دلیلش این نبود که این مسائل را تائید کنم. من یک سال صحبت نکردم و نمی‌خواستم تمرکزم در پرتغال به هم بخورد و اگر هم بلافاصله جواب می‌دادم شاید برخی فکر می‌کردند این اتفاقات افتاده اما این قضیه فقط شایعه و تهمت بود و در آینده خیلی چیزها روشن خواهد شد.

حقیقی در پایان در مورد اینکه جایگاه فعلی‌اش را تا چه اندازه مدیون عابدزاده است گفت: ارادت خاصی به عابدزاده دارم و یکی دیگر از افتخارات زندگی‌ام شاگردی عابدزاده است و خیلی چیزها از او یاد گرفتم و متاسفم و غبطه می‌خورم که عابدزاده باید به آمریکا برود و ما نتوانیم دیگر از او استفاده کنیم و این درحالی است که باید در استادیوم آزادی یک صندلی را به نام او نامگذاری کرده و کسی هم به سمت آن نرود. اما در فوتبال این قدر بی مهری می‌شود و به اندازه‌ای هرج و مرج و تهمت زدن آسان است که حد و اندازه ندارد. افتخار می‌کنم شاگرد عابدزاده بودم و امیدوارم روزی او را از نزدیک ببینم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها