کد خبر: ۳۱۹۶۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
مصر سفير آمريكا در قاهره را براي نشان دادن عدم رضايتش از سفر گروهي از اخوان‌المسلمين به واشنگتن براي شركت در يك كنفرانس محرمانه، احضار كرده بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاري رويترز، يكي از منابع مطلع كه خواست نامش فاش نشود، گفت: مقام‌هاي آمريكايي تمايلي براي ديدار با گروهي از اخوان‌المسلمين كه ژانويه 2015 به واشنگتن رفته بودند، نداشتند.

منابع مطلع از اعلام زمان دقيق احضار استفان بيكرافت، سفير آمريكا در قاهره امتناع كردند اما يكي از آنها گفت كه اين اقدام ظرف چند روز اخير رخ داده است. مصر نارضايتي خود را از تعاملات آمريكا با اخوان‌المسلمين ابراز داشت.

جف راتكه، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا از بيان اين مساله خودداري كرد كه چرا سفير آمريكا در قاهره توسط مقام‌هاي مصري احضار شده يا چرا مقام‌هاي آمريكايي با اعضاي اخوان‌المسلمين در واشنگتن ديدار كردند و گفت: از اخبار رسانه‌ها مبني بر چنين ديداري مطلع هستم. آمريكا به سياست تعامل با افراد از تمام جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي مصر ادامه مي‌دهد.

ايالات متحده تعاملات مردد و متزلزلي با عبدالفتاح السيسي، رئيس‌جمهوري مصر دارد. السيسي در انتخابات رياست‌جمهوري مصر در 2014 پيروز شد.

در ژانويه 2015، وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد، مقام‌هاي اين وزارتخانه با گروهي از اعضاي سابق پارلمان مصر شامل اعضاي سابق حزب آزادي و عدالت، شاخه سياسي اخوان‌المسلمين كه به واشنگتن رفته بودند، ديدار كردند. اخوان‌المسلمين پس از بركناري محمد مرسي، رئيس‌جمهوري منتخب مصر و به حكم 2013 دادگاه اين كشور يك گروه ممنوعه است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها