کد خبر: ۳۱۹۹۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
آمریکا با اصل نظام اسلامی ایران دشمنی دارد
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن با اصل انقلاب، اسلام، نظام و سربلندی ما مخالف است، گفت: حتی اگر توافقی هم در مسئله هسته‌ای صورت گیرد، دشمن دست از بهانه‌گیری بر نمی‌دارد و مسائلی مانند حقوق بشر در ایران را به میان می‌آورد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آغاز دوره تبلیغ روحانیون در مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: برادران و خواهران روحانی برای تبلیغ به مناطق مختلف می‌روند که سزاوار است روی سه مسئله تاکید کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه نکته نخست مورد تاکید باید مسائل اخلاقی باشد، افزود: مسائل اخلاقی به‌واسطه رسانه‌های فاسد در حال سست‌شدن است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه اگر مسائل اخلاقی سست شود، اسلام سست می‌شود، گفت: مسائل حجاب، ترک رشوه خواری، اجناس تقلبی، طلاق بی دلیل را مورد تاکید قرار دهید و در مورد حل این مشکلات تلاش کنید.

وی با اشاره به اینکه اگر اخلاق متزلزل شود استقلال ما هم از بین می‌رود بیان کرد: مسائل مربوط به صرفه جویی دومین مورد است که باید به آن تاکید شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم هستیم که مشخص نیست چه زمانی این تحریم برداشته شود، عنوان کرد: باید به صرفه‌جویی عادت داشته باشیم؛ آبرومندانه زندگی کنیم اما از ریخت و پاش پرهیز کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه دولت و ملت همه باید به‌دوری از اسراف تاکید داشته باشند، خاطرنشان کرد: نامه‌هایی از برخی مناطق به دست ما می‌رسد که مردم می‌گویند در برخی مراسمات مانند مراسم ترحیم هزینه‌های زیادی به خانواده داغ دیده به بهانه آبرو‌داری تحمیل می‌شود، مردم باید در این زمینه دیدگاه خود را تغییر دهند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در اسلام آمده اگر خانواده‌ای عزیزی از دست داده باشد، اطرافیان برای آن‌ها غذا بیاورند اما امروز به بهانه آبرو‌داری این رسوم را که غلط هستند، در جامعه رواج داده‌اند.

وی با بیان اینکه روحانیون در تبلیغ خود در نقاط مختلف کشور باید دعوت به اتحاد و وحدت را مورد تاکید قرار دهند، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند اگر توافقی با غرب انجام شود، دست از سر ما برمی‌دارند درحالی که این تفکر اشتباهی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه حتی اگر توافقی هم در مسئله هسته‌ای صورت گیرد، دشمن دست از بهانه‌گیری بر نمی‌دارد و مسائلی مانند حقوق بشر در ایران را به میان می‌آورد، گفت: تا زمانی که اسرائیل را به رسمیت نشناسیم و قدرتی در منطقه باشیم، هر روز به‌ بهانه‌ای ما را مورد هجمه قرار می‌دهند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن با اصل انقلاب، اسلام، نظام و سربلندی ما مخالف است، گفت: دشمنان اسلام امروز در حال تقویت داعش هستند و برخی اظهارات وقیحانه‌ای دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به عراق گفته‌اند مردم و گروه‌های جهادی نباید به میدان مبارزه بیایند، اظهارداشت: آنها با این کار به‌دنبال تسلیم‌کردن مردم عراق هستند.

وی با بیان اینکه این اقدام آمریکا مضحک و شرم‌آور است، گفت: امروز باید در همه جامعه اتحاد داشته باشیم و از مسائلی که سبب اختلاف می‌شود، دوری کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها