کد خبر: ۳۲۰۷۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
روح الله عباس پور نماینده مجلس
روح الله عباس پور، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس اظهار داشت: اساس فعالیت های اقتصادی، تکیه بر منابع موجود در کشور و ظرفیت های داخلی دارد. حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی در شرایطی که بخشی از اقتصاد کشور تحت تاثیر فشار های بین المللی و تحریم ها است، امری حیاتی محسوب می شود.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تولیدات داخلی در موضوع اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: تولید داخلی یکی از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی است. با باز بینی موضوع اهمیت بحث درون زایی در اقتصاد مقاومتی کشور متوجه خواهیم شد که تولید به عنوان اساس اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

عباس پور با بیان اینکه رکود اقتصادی یکی از معضلات اقتصادی کشور می باشد، گفت: برای خروج از رکود باید به تولیدات داخلی اهتمام ورزید. اهتمام به تولیدات و صنایع داخلی اشتغال را برای جوانان فراهم می سازد. یک سرمایه گذاری بدون حمایت از تولید داخلی و محصولات بومی، نمی تواند پاسخگوی مطالبات جوانان در زمینه اشتغال باشد.

وی در ادامه گفت گفت: برای  این که کشور از رکود خارج شود، باید به تولید ثروت و حمایت از تولید کننده محصولات و صنایع داخلی پرداخت. درواقع خروج از رکود با حمایت از تولیدات داخلی صورت می گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری جلوگیری از خام فروشی ذخایر طبیعی کشور، بیان کرد: برای استفاده از منابع و ذخایر موجود در کشور باید تولیدات داخلی را افزایش داد و از خام فروشی جلوگیری کرد. وجود بیش از 60 نوع ماده معدنی در کشور، اهمیت مضاعف تولیدات داخلی جهت جلوگیری از خام فروشی را نشان می دهد.

عباس پور با تاکید بر عدم خام فروشی منابع طبیعی، اذعان کرد: اگر کشوری صاحب منابع عظیم و ذخایر ارزشمند طبیعی باشد و منابع خود را به صورت خام در بازار جهانی عرضه کند و سود حاصل از خام فروشی را به کشور تزریق نماید، قطعا در زمینه اشتغال زایی با مشکل عدیده ای مواجه خواهد شد. خام فروشی جدا از اشتغال زایی، موجبات از بین رفتن فرصت های تولیدی را فراهم می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها