کد خبر: ۳۲۲۱۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۲ تير ۱۳۹۴
پس ازفارغ التحصیلی در رشته کشاورزی در سال 89 ،یک شرکت کشاورزی با تمامی گرایش های آموزشی، ترویجی، تولیدات کشاورزی و زنبور عسل به ثبت رساندم واز همان زمان زمینه فعالیت من در رشته کشاورزی آغاز شد.
به گزارش پایگاه 598، "سجاد شهامت رزم" کشاورز جوان 32 ساله استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص انگیزه خود از انتخاب شغل کشاورزی گفت:

 پس ازفارغ التحصیلی  در رشته کشاورزی در سال 89 ،یک شرکت کشاورزی با تمامی گرایش های آموزشی، ترویجی، تولیدات کشاورزی و زنبور عسل به ثبت رساندم واز همان زمان  زمینه فعالیت من در رشته کشاورزی آغاز شد.

وی اضافه کرد: همزمان در کنار کشاورزی، عضو یک شرکت تعاونی بودم که در آنجامسئولیت آموزش پرورش گیاهان دارویی را به عهده داشتم و بعد از یک سال برای اولین بار در نمایشگاه گیاهان دارویی شرکت کردم و از آن سال به بعد بیشتر فعالیت‌های خود را به سمت تولید گیاهان دارویی سوق دادم اما تخصص اصلی من در زمینه تولید گیاهان دارویی"نعناع فلفلی" است و این محصولات را به صورت انبوه کشت میکنم.

این کشاورز جوان با اشاره به اینکه، تنها با 10 میلیون تومان و همکاری 2 نفر فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است ،تصریح کرد: در حال حاضر موجب اشتغال زایی 20 نفر از جوانان استان شدم ولی تا کنون هیچ  نوع حمایت مادی و معنوی از سمت وزارت جهاد کشاورزی دریافت نکرده ام و علی رغم تمامی مشکلات در سال 93 کشاورز نمونه استان در زمینه گیاهان دارویی معرفی شدم.

شهامت رزم در خصوص روند کاری خود بیان کرد: علاوه بر کشاورزی، در هنرستان های کشاورزی آموزش و پرورش مسولیت تدریس درس های مهارتی دانش آموزان را نیز به عهده دارم که این دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی خود شروع به تولید کرده و همین مسئله خود یک ارتباط شبکه ای ایجاد می کند چرا که پس از تولید محصولات خود، از طریق شرکت ما محصولات را عرضه و روانه ی بازار می کنند.

وی اظهار داشت:متاسفانه جوانان فارغ التحصیل در رشته کشاورزی نظرشان بر این است که چون مدرک دانشگاهی دارند  نباید در مزرعه کشاورزی کنند  و جویای مشاغل اداری هستند در حالی که فارغ التحصیلان این رشته باید در مزارع به فعالیت بپردازند.

وی افزود: من از همان ابتدا علاقه ای به کارمند شدن نداشتم علی رغم اینکه شرایط و موقعیتش را هم داشتم معتقدم در مزرعه کار کردن بهتر از شغل کارمندی است.

وی توصیه خود را به "جوانان فارغ التحصیل در رشته کشاورزی" اینگونه بیان کرد:در ابتدا بهتر است فعالیت خود را با مساحت اندک مثلا 100 متر زمین شروع کنند، یک درآمد پایین اما شیرین را به همراه خواهد داشت و کم کم این تولیدات کوچک انگیزه‌ای میشود که سال بعد این مقدار را توسعه دهند و به یک تولید کننده خیلی بزرگ با مساحت زیر کشت بیشتر تبدیل خواهند شد و علاوه بر آن می توانند موجب اشتغال زایی عده ای دیگر در این زمینه شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها