کد خبر: ۳۲۳۳۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۰۸ تير ۱۳۹۴
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: مساله ازدواج ، همسریابی، تشکیل و پایداری خانواده صرفا با راه اندازی یک سایت حل نمی شود.
به گزارش پایگاه 598 ، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در گفت وگوی با ایرنا درخصوص سایت های همسریابی افزود: بیشتر گردانندگان این سایت ها با نیت خیر این کار را انجام می دهند و ما نیز این نیت خیر آنان را محترم می شماریم اما مساله ازدواج با راه اندازی یک سایت حل نمی شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه یکی از مشکلات این سایت ها را مورد سوء استفاده قرار گرفتن ، عنوان کرد و گفت: این سایت ها گاهی موضعی برای سوء استفاده افرادی قرار می گیرند؛ لذا باید طرح های کامل تری برای تشکیل و حمایت از تشکیل خانواده و تسهیل امر ازدواج دنبال کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه های دیگر مشغول پیگیری این موضوع هستیم تا طرح جامعی بدین منظور ایجاد و از سایت ها باید تحت ضوابطی که بعدا اعلام می شود، حمایت شود.

سایت های همسریابی به تنهایی مفید نیستند

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه سایت های همسریابی به تنهایی مفید نیستند، گفت: باید برنامه جامعی قبل و بعد از راه اندازی این سایت ها و همچنین مدیریت آن ها توسط افراد ذی صلاح اعمال شود.

وی اضافه کرد: مدیریت به صورتی است که مسایل خانواده ها بعد از صورت گرفتن آشنایی پیگیری شود و این پایگاه ها صرفا محل تلاقی دو و یا چند تن با یکدیگر نشود و مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

صادقی در پاسخ به این سوال که برخی سایت ها مبلغ زیادی برای ثبت نام و معرفی افراد به یکدیگر دریافت می کنند، تصریح کرد: بعضی ها فقط برای سود جویی آمدند و بعضی ها نیز ممکن است سوء استفاده های دیگر نیز انجام دهند، لذا باید نظامی برای این پایگاه ها درست و به آن ها مجوز خاص داده شود.

این مقام قضایی، اضافه کرد: این سایتها باید تحت نظارت باشند تا مسایل سودجویی در بین آن ها مطرح نشود.

صادقی در خصوص اینکه آیا قوه قضاییه برای فیلتر کردن این سایت ها اقدام می کند؟ گفت: فیلتر شدن سایت ها زمانی اتفاق می افتد که تخلف قانونی صورت گرفته باشد در غیر اینصورت معنا ندارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: فیلتر کردن سایت ها بدون مستندات قانونی خلاف قانون است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها