کد خبر: ۳۲۳۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۶ دی ۱۳۹۰
مجله دیپلمات در مقاله‌ای معتقد است که تهران تنها کشوری است که می‌تواند به آمریکا نه بگوید و به ایجاد یک بلوک ضد سلطه آمریکایی در خاورمیانه کمک کند.
 به گزارش فارس، مجله دیپلمات در گزارشی نوشت: آمریکا و متحدینش تلاش می‌کنند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کنند تا از آخرین کانال خود برای تحریم نفت ایران استفاده کنند.  

* ایران در مقابل تحریم‌ها مقاومت می‌کند

 تحریم نفت ایران نه تنها بر اعضای اتحادیه اروپا بلکه همچنین به وارد کنندگان آسیایی نفت ایران از قبیل چین، هند و ژاپن نیز آسیب وارد خواهد کرد و همانطور که انتظار میرفت ایران همچنان در مقابل این تحریم‌ها و انباشت آن مقاومت خواهد کرد.
از سوی دیگر چین و روسیه قویا با تجدید فشار غرب و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کردند و غرب را به مذاکره و گفتگو برای حل بحران فراخواندند.
 
* چین طرح ترور سفیر عربستان توسط ایران را رد کرد

اولین گام آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، منتسب نمودن طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن به ایران بود که از همان ابتدا حتی در خود عربستان هم با تردیدات و شبهاتی مواجه شد.
دولت چین به دلیل کمبود شواهد موجود انتساب آن به ایران را رد کرد و به دلیل عدم بررسی و تحقیقات دقیق آن را غیر قابل قبول خواند.

* چین و روسیه با قطعنامه ضد ایرانی آژانس مخالفت کردند

گام بعدی آمریکا انتشار قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بود. این گزارش نیز توسط چین و روسیه ضعیف خوانده شد و دولت‌های این دو کشور آن را برای اعمال تحریم‌های شدیدتر و جدید ناکافی دانستند.
چین و روسیه در شورای امنیت نیز از ابزارهای خود استفاده کردند تا امکان هرگونه تحریم گسترده و تحمیلی علیه ایران را بلوکه کنند.
پکن همچنین فشار غرب به منظور منزوی کردن ایران را بی پاسخ گذاشته است. چین هیچ الزامی ندارد شرایط را  بغرنجتر کند به ویژه که آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال فرصتی هستند دولت ایران را به خاطر منافع خود ساقط کنند.
این گزارش می‌افزاید: اگر چه غرب و آمریکا در بحران اقتصادی به سر می‌برند و توان اعمال فشارهای اقتصادی بیشتری را ندارند اما چین و روسیه باید در مقابل آنها اقدامات متقابل اتخاذ کنند.

* ایران تنها کشوری است که می‌تواند به آمریکا نه بگوید

این گزارش در پایان می‌نویسد: یک روزنامه چینی هفته پیش گفته بود؛ جمهوری اسلامی ایران برای بقای چین و روسیه بسیار حیاتی است. تهران نیز تنها کشوری است که می‌تواند به آمریکا نه بگوید و به ایجاد یک بلوک ضد سلطه آمریکایی در خاورمیانه کمک کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها