کد خبر: ۳۲۵۰۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۱۶ تير ۱۳۹۴
سناتور ارشد دموکرات:
بن کاردین عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مدعی شد «توافق قوی» با ایران باید شامل بازرسی از مراکز نظامی، PMD و مصاحبه با دانشمندان باشد و رفع تحریم‌ها هم منوط به عقب نشستن تهران از برنامه هسته‌ای خود باشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،یک عضو ارشد هم حزبی رئیس‌جمهوری آمریکا در کمیته روابط خارجی سنا می‌گوید که در یک «توافق قوی» باید بازرسی از مراکز نظامی، مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای و پرداختن به موضوع ابعاد احتمالی گذشته نظامی برنامه‌ هسته‌ای را در برگیرد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 در وین با حضور وزرای خارجه در حال پیگیری است و دو طرف برای حصول توافق نهایی در حال ادامه ماراتن رایزنی‌های هسته‌ای هستند.

در این بین یک عضو ارشد کنگره آمریکا و سناتور ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا در مصاحبه‌ای درباره آنچه که باید در یک «توافق قوی» با ایران باشد، اظهارنظر خلاف واقع و تندی کرده است.

«بن کاردین» در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت که باید منتظر ماند و دید مفاد این توافق چه است و متن آن برای بررسی به کنگره ارسال شود اما «بهترین گزینه، یک توافق قوی است».

عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در برشمردن مختصات توافق قوی از نظر خود گفت که در این توافق شما باید بازرسی کاملی داشته باشید و از مراکز و پایگاه‌های نظامی بازرسیهایی داشته باشید و قادر باشید مشخص کنید که آیا آنها از فعالیتهای مخفیانه برای توسعه سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنند

کاردین با بیان اینکه باید منتظر ارسال متن توافق احتمالی به کنگره بود، افزود: «ما قادر خواهیم بود ببینیم آیا ما بازرسی‌ها را داریم و یا اینکه رفع تحریمها متناسب با پیشرفت ایران در رها کردن برنامه سلاح هسته‌ای خوشان است یا نه».

عضو ارشد هم حزبی باراک اوباما در سنای آمریکا افزود: «همه طالاعات در اختیار کنگره قرار خواهد گرفت تا ما به درستی آن (توافق احتمالی) را بررسی کرده و تصمیم بگیریم که چه اقدامی برای ما مناسب خواهد بود».

وی همچنین در تاکیدی دوباره درباره «مفاد حساس و کلیدی» مورد نظر خود در توافق احتمالی با ایران، موضوع خیالی و ابداعی «ابعاد احتمالی نظامی گذشته برنامه هسته‌ای ایران» یا PMD را هم ذکر کرد و گفت: «باید بازرسی‌های کامل داشته و مصاحبه با دانشمندان صورت گیرد و ما بدانیم در گذشته آنها به چه کاری مشغول بودند».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها