کد خبر: ۳۲۵۲۰۰
زمان انتشار: ۱۷:۴۱     ۱۶ تير ۱۳۹۴
رژیم صهیونیستی نیز در این مدت بویژه در مناطق سوریه و لبنان یکی از مهمترین حامیان نظامی و درمانی داعش محسوب می شود به طوری که بسیاری از سلاح های پیشرفته داعش از سوی اسراییل تامین می شود.
با ظهور داعش در منطقه و ایجاد درگیری و جنگ و خشونت در کشورهای منطقه مهمترین اخبار جهانی و تحولات خاورمیانه به این گروه نوظهور اختصاص پیدا کرد. در این مدت داعش برای بسیاری از دولت های منطقه پیام دشمنی ارسال کرد اما تنها رژیمی که به صورت مستقیم در تقابل با داعش و نقطه دشمنی آن محسوب نمی شد رژیم صهیونیستی بود.

رژیم صهیونیستی نیز در این مدت بویژه در مناطق سوریه و لبنان یکی از مهمترین حامیان نظامی و درمانی داعش محسوب می شود به طوری که بسیاری از سلاح های پیشرفته داعش از سوی اسراییل تامین می شود.

به نظر می رسد اسراییل تنها رژیمی است که از تحولات گسترده منطقه و جنگ های نیابتی آمریکا در کشورهای عربی بهره برده و آن پنهان ماندن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و پیش برد اهداف خویش است.

در همین رابطه و در استانه روز جهانی قدس با حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا به گفت و گو پرداختیم.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با تریبون مستضعفین با اشاره به تاثیرات تحولات خاورمیانه و درگیری ها و جنگ هایی که کشورهای مسلمان و عربی با آن روبرو هستند بر قضیه فلسطین گفت: با توجه به گسترش حوزه جغرافیایی گروهک‌های تروریستی و هم سویی آنها با رژیم صهیونیستی و بعد از حمله ارتش اسراییل در جنگ ۵۱ روزه غزه فضای منطقه‌ای و جهانی به سود اسراییل تغییر کرد.

وی ادامه داد: حوزه نفوذی داعش در کشورهای عراق، سوریه و لبنان و سایر کشورهای عربی و انفجارهایی که در روز های گذشته در کویت و سایر کشورها از سوی داعش شاهد بودیم افکار عمومی و فضاهای جامعه جهانی را به سمت خود جلب کرد و موجب شد این رویداد ها به نفع اسراییل رقم بخورد.

هانی زاده تصریح کرد: البته داعش حامی اسراییل است و اختلافات میان کشورهای عربی و دو قطبی شدن منطقه موجب شده اسراییل از این فضا استفاده کند اما این تغییرات پایدار نیست.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به نزدیک شدن روز جهانی قدس گفت: در آستانه روز جهانی قدس لازم است ملتهای مسلمان بازنگری در خصوص رفتارهای رژیم صهیونیستی در منطقه داشته باشند و روز جهانی قدس را به مثابه حرکت ریشه دار اسلامی تلقی کنند تا شاهد تاثیر آن در منطقه باشیم.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: همزمان با روز جهانی قدس حرکت عمومی و خشم مسلمانان علیه رژیم غاصب قدس را به برکت این روزشاهد خواهیم بود و این حرکت نوعی تقابل با اسراییل تلقی خواهد شد.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر مذاکره غیر مستقیم حماس با اسراییل گفت: در حقیقت اگر حماس وارد مذاکره غیر مستقیم با اسراییل بشود قطعا از ریشه های تاریخی خودش فاصله گرفته است و این همان اشتباه جنبش فتح است.

هانی زاده در این باره تصریح کرد: جنبش فتح نیز سابقه تاریخی درخشانی داشت اما به خاطر هم سویی با اسراییل این سابقه ارزشمند کم رنگ شد و اگر حماس نیز اشتباه فتح را تکرا ر کند و وارد مذاکرات چه مستقیم و چه غیر مستقیم بشود به سرنوشت جنبش فتح دچار می شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: اسراییل در طول این سال ها ثابت کرده که از مذاکرات برای پیش برد اهداف خودش استفاده می کند و مردم فلسطین تنها برای رسیدن به آزادی کامل سرزمینشان بایستی راه مقاومت را انتخاب کرده  و در آن گام بردارند.

تریبون مستضعفین -وجیهه سادات حسینی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها