کد خبر: ۳۲۵۵۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۹ تير ۱۳۹۴
یک گروه طرفدار حقوق فلسطینی‌ها و یک گروه مخالف با تولید سلاح سه کارخانه تولید تجهیزات نظامی در نقاط مختلف انگلیس را به تعطیلی کشاندند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا، در سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به غزه که منجر به شهادت بیش از ۲۰۰۰ نفر از جمله ۵۰۰ کودک منجر شد، برخی از مدافعان حقوق فلسطینیان در انگلیس با تحصن و تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل سه کارخانه ساخت تجهیزات نظامی در این کشور، مانع کار و باعث تعطیلی آنها شدند.

این کارخانه‌ها متعلق به کمپانی اسرائیلی «البیت سیستمز» هستند. این کمپانی متخصص ساخت تجهیزات الکترونیکی‌ای است که در جنگ‌افزارهای پیشرفته، مانند پهپادها به کار می‌رود.

فعالان در انگلیس تاکید دارند محصولات این کمپانی در حمله سال گذشته اسرائیل به نوار غزه و کشتن افراد غیرنظامی دست داشته است. هیچ یک از مقام‌های دو کشور این ادعاها را تایید و یا تکذیب نکرده‌اند.

کمپانی صنایع دفاعی البیت سیستمز کارخانه‌های فراوانی در سراسر بریتانیا دارد. از سال ۲۰۰۵ ارتش انگلیس نیز از تولیدات این کمپانی در پهپادهای خود به نام «واچ‌کیپر» استفاده می‌کند.

فعالان انگلیسی عنوان می‌کنند انگلیس در جرایم جنگی اسرائیل در نوار غزه شریک جرم است.

این حرکت اعتراضی که به بسته شدن سه کارخانه تولید تجهیزات نظامی در نقاط مختلف انگلیس و یک کارخانه در استرالیا شد، به ابتکار یک گروه طرفدار حقوق فلسطینی‌ها و یک گروه مخالف با تولید سلاح صورت گرفت.

افرادی که این کارخانه‌ها را تصرف کرده‌اند ربان‌هایی به نقاط مختلف ساختمان کارخانه نصب کرده‌اند. روی ربان‌ها نام کشته‌شدگان حمله اسرائیل به غزه و سن آنها نوشته شده است.








































نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها