کد خبر: ۳۲۶۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۷ دی ۱۳۹۰
دوستان خانه سينما! برخلاف ميل شما و برخلاف ظاهرسازي‌هايتان جشنواره فيلم فجر امسال برگزار خواهد شد و ترديدي نداريم كه شما هم با همه اصنافتان در اين جشنواره حضور پيدا خواهيد كرد.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاري دانشجو، اخيراً تعدادي از اصناف خانه سينما با مديريت طيف سياسي كار حاكم بر اين مجموعه به ظاهر صنفي، بحث تحريم جشنواره فيلم فجر را مطرح كرده‌اند؛ بحثي كه به نظر مي‌رسد بيش از آن كه نشأت گرفته از يك خواست حقيقي و عقيده باطني باشد، آبشخورش يك مانور تبليغاتي و يك بلوف سياسي است!

البته دلايل زيادي براي اين گمانه‌زني وجود دارد؛ از دلايل تجربي گرفته تا حواشي ايجاد شده به دنبال اين موضع‌گيري اخير.
 
قضيه از اين قرار است كه دوستان ما در خانه سينما اساساً سوراخ دعا را گم كرده اند، گرچه وردي بدست آورده‌اند! اينها همان كساني هستند كه همقطارانشان طي سال‌هاي گذشته بحث‌هاي مشابهي همچون تحريم نمايشگاه كتاب و ساير تحريم‌ها را مطرح كرده و مي‌كنند، اما در كمال تعجب، خودشان اولين كساني هستند كه در همين برنامه ها حضور همه‌جانبه و يكپارچه دارند.

به نظر مي‌رسد بحث تحريم جشنواره فيلم فجر آن هم در حالي كه حدود يك ماه بيشتر به زمان برگزاري اين جشنواره نمانده، بيشتر يك مانور تبليغاتي و جنجال سخيف سياسي باشد تا چيز ديگري و بعيد به نظر مي رسد وجهي از حقيقت و واقعيت بوده و اراده‌اي مبني بر به ظهور رساندن اين تحريم در پشت موضع‌گيري هاي مسئولان خانه سينما وجود داشته باشد، اما با اين حال و با در نظر گرفتن همه اين موارد جاي اين سوال باقي است كه چرا مديران خانه سينما و بعضي از اعضاي صنفي‌اش به چنين رفتارهايي آن هم در چنين موقعيتي دست مي‌زنند.
 
فراموش نكنيم كه امسال سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر برگزار خواهد شد و اين دوره از جهات مختلفي دوره مهمي به حساب مي‌آيد؛ مهم و حساس.

اينكه مديران خانه سينما شكايت معاونت سينمايي وزارت ارشاد مبني بر غيرقانوني بودن اساسنامه‌اي كه هيئت مديره فعلي بر مبناي آن رياست را در اين خانه برعهده گرفته اند، مطرح كرده‌اند و مسئله را به مراجع قضايي و دادگاه صالحه كشانده اند، دليلي بر اين رفتارهاي سياسي‌كارانه و غرض‌ورزانه و صادر كردن اين بيانيه‌هاي ملتهب نمي‌شود.

مگر نه اينكه بخش حقوقي معاونت سينمايي وزارت ارشاد از خانه سينما و هيئت مديره برآمده از اساسنامه‌اش به دادگاه شكايت برده است! خب پاسخ چنين رفتاري كاملاً مشخص است و در قانون پيش بيني شده؛ شما مي‌توانيد با حضور در دادگاه از وجهات قانوني خود كه ان شاء الله از آن برخورداريد دفاع كرده و پاسخ محكمي به معاونت وزارت ارشاد بدهيد، پس ديگر هيچ گونه دليلي براي اين رفتارها و حركات و سكنات اين چنيني باقي نمي ماند، مگر آن كه دستتان از دليل و برهان و سند و پاسخ قانوني و محكمه پسند خالي باشد و آن وقت است كه هر كس ديگري هم كه جاي شما باشد به چنين رفتارها،‌ گفتارها و اعمالي دست خواهد زد؛ از صدور بيانيه‌هاي شديد خشمگين گرفته تا تحريم جشنواره فيلم فجر!

عجيب است! مديران خانه سينما در پي تحريم و احياناً و مسلماً تعطيل جشنواره فيلم فجر هستند؟! خدا را شكر كه دم خروس از حواشي قضيه آشكار شد و مديريت خانه سينما با اين رفتارش نشان داد براي سينماي ايران و البته نماد و جشن يگانه و خاطره‌انگيزش كه همان جشنواره فيلم فجر باشد هيچ ارزشي قائل نيست و حتي مي‌تواند خود اين اجازه را بدهد كه جشنواره فيلم فجر را با همه بار تاريخي، تجربي و هنريش به پاي مقاصد و اغراض سياسي و شخصي خود قرباني كند! زهي تأسف و تأثر!

دوستان خانه سينما! برخلاف ميل شما و برخلاف ظاهرسازي ها و شعارهاي توخاليتان جشنواره فيلم فجر امسال برگزار خواهد شد و ترديدي نداريم كه شما هم با همه اصنافتان در اين جشنواره حضور پيدا خواهيد كرد؛ همان طور كه همقطارانتان با اينكه نمايشگاه كتاب چند سال پيش را شديداً و قطعاً تحريم كردند، در آن حضوري همه‌جانبه داشتند!

اما اين رفتارها و گفتارها و عملكردهاي شما در تاريخ و حافظه سينماگران و سينماي ايران باقي خواهد ماند و قضاوت نهايي به مردم و زمان سپرده خواهد شد!
 
آري؛ زمستان خواهد رفت و روسياهي به زغال باقي خواهد ماند!‌ مطمئن باشيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
Kalin
JAPAN
۰۳:۳۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۰
۰
۰
This is what we need - an inishgt to make everyone think
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها