کد خبر: ۳۲۶۲۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۲ تير ۱۳۹۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که از جمله ضرورت های جامعه تفکیک جنیستی در مراکز آموزش عالی است، گفت: دو سوم مشکل نسل نو مربوط به ازدواج است که اگر زنان با بد حجابی خود را در جامعه نمایان نکنند، پسران مجبور به ازدواج می شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا،حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم در بیستمین جلسه سلسله مباحث «درس هایی از قرآن» در حرم مطهر رضوی با توجه به گرامیداشت سالروز شهدای مسجد گوهرشادر در 21 تیرماه، اظهار کرد: هرگاه زنان با فرم و مدل ناشایستی در جامعه ظاهر شوند و مردان هم چشم چرانی کنند، اثر بدحجایی و بی حیایی فراهم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در وهله اول تمرکز مردان دچار مشکل می شود، به طور مثال در دانشگاه پسران نمی توانند حواس خود را معطوف به مطالعه و درس خود کنند، تفکیک جنسیتی برای رشد علمی دانشگاه ها و مراکز عالی ضروری است چون به طور ناخودآگاه جلسات مشرک سبب افت سطح علمی می شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: پسران خوب فقط حواسشان پرت می شود، آن هایی که کمی مشکل داشته باشند عاشق می شوند و رابطه های پیامکی و تلفنی آغاز می شود، گروه دیگری از پسران که خیلی گرفتار هوا و هوس هستند دچار ارتباط های فحشاگونه می شوند که نتیجه آن؛ فرار از خانه، سقط جنین، خودکشی یا داشتن اولاد حرام زاده است.

 

وی افزود: در نتیجه با بدحجایی و بی حیایی امراض روانی و جنسی در جامعه زیاد می شود، بنابراین حجاب به نفع زنان است، اگر زنان خود را در جامعه به حراج نگذارند؛ پسران مجبور به ازدواج می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: نظام خانواده در غرب از هم متلاشی شده است، به طور مثال 85 درصد مردم اتریش به گفته خودشان مشکل خانوادگی دارند.

 

مفسر قرآن کریم ابراز کرد: متأسفانه برخی پدران خود ماهواره را تهیه و اسباب جدایی از خانواده و گناه را فراهم می کنند؛ امروز فرزندان با خانواده ها به واسطه کامپیوتر، ماهواره و تلویزیون از هم فاصله گرفته اند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: شهوت مسأله خطرناکی است؛ در همه اقشار مذهبی و غیر مذهبی رخنه می کند، شب قدر و عاشورا هم نمی شناسد.

 

قرآن شفا است

وی تصریح کرد: دو سوم مشکل نسل نو مربوط به ازدواج است تنها نسخه شفا و راه درمان قرآن و حدیث است، مشاوره، روانشناسی، ترجمه های غربی هیچ کدام قادر به حل این مشکل نبودند و بعضا راهنمایی غلط نیز ارائه کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: طبق آیات قرآن کریم دو نوع چشم گفتن و اطاعت داریم؛ مثل پیامبر(ص) چون مردم ایشان را دوست داشتند از روی محبت و دوست داشتن به حرف های ایشان گوش و عمل می کردند، نوع دیگر افراد پستی مانند فرعون هستند که مردم از روی ترس دستورات آن ها را اجرا می کنند.

 

وی تصریح کرد: مرد در خانه فضایی ایجاد نکند که همسر از کنار او بودن غم بخورد و راضی نباشد، این که می گوییم قرآن شفا است به این معنا است. قرآن زن و مرد را یکی می داند که می گوید اگر بین زن و مرد شقاق ایجاد شد؛ شقاق از شقّ می آید به معنای دو تا شدن است، تا می توان اختلاف به بیرون از خانه برده نشود، در غیر این صورت تنها یک نفر از اقوام زن و یک نفر از اقوام شوهر برای مشاوره و حل اختلاف این دو پا درمیانی کنند.  

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: اگر نیت پاک باشد در زندگی موفق می شویم گاهی هدف را گم می کنیم؛ برخی سفره ها، جشن ها، عزاداری ها و مجالس عروسی از روی چشم و هم چشمی و حسادت است.

 

وی با بیان این که حسود سه نشانه دارد، افزود: حسود سعی می کند کمال و خوبی کسی را نگوید؛ به روایت امام علی(ع) اگر خوبی کسی را دیدی و نگفتی، نشانه حسادت و حسود بودن شما است. دوم اگر کمال کسی را شنید سعی می کند به نوعی آن را انکار کند، سوم برای کوچک کردن کمال دیگری سعی می کند کمالی برتر از آن را بیان کند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها