کد خبر: ۳۲۶۳۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۲۳ تير ۱۳۹۴
استکبار‌ستیزی مردم ایران، با انقلاب اسلامی آغاز شد و در رأس مستکبرین، آمریکا قرار دارد که در طول سال‌های پس از انقلاب تاکنون دشمنی‌های این رژیم علیه انقلاب اسلامی ادامه داشته و افزایش هم یافته است.
به گزارش پایگاه 598، محمد صفری طی یادداشتی در روزنامه سیاست روز نوشت: برخی در داخل همواره تصورشان بر این بوده است که پس از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 که با محوریت آمریکا و گفت‌وگوهای رو در روی ایران و آمریکا جریان دارد، مناسبات دو کشور هم حسنه خواهد شد.

این گروه حتی تلاش‌های بسیاری برای تطهیر آمریکا در اذهان عمومی کشور انجام دادند و سعی کردند تا شعار مرگ بر آمریکا در جامعه رنگ ببازد. هر از گاهی هم از وجود احتمال بازگشایی سفارتی را بر زبان آوردند که در سال 57 از سوی دانشجویان پیرو خط امام(ره) تسخیر شد و از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران لقب انقلاب دوم را به آن داد.

استکبار‌ستیزی مردم ایران، با انقلاب اسلامی آغاز شد و در رأس مستکبرین، آمریکا قرار دارد که در طول سال‌های پس از انقلاب تاکنون دشمنی‌های این رژیم علیه انقلاب اسلامی ادامه داشته و افزایش هم یافته است.

همه مردم ایران حتی نسل کنونی کشور که جنایات آمریکا از سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران گرفته تا حمایت از صدام در جنگ علیه کشورمان را ندیده‌اند، به خوبی با این جنایات آشنا هستند و هیچگاه نمی‌توانند این اتفاقات را از حافظه تاریخی خود پاک کنند.

تعبیر شیطان بزرگ از رژیم آمریکا که از سوی حضرت امام(ره) مطرح شد، به خوبی ذات این رژیم را نشان می‌دهد.

شنبه شب جمعی از دانشجویان، میهمان رهبر معظم انقلاب بودند. در این دیدار که 5 ساعت طول کشید، یکی از دانشجویان حاضر در مراسم، پرسشی را مطرح کرد. این دانشجو درباره تکلیف استکبار‌ستیزی پس از مذاکرات هسته‌ای پرسید و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در پاسخ گفتند; «مگر مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار است؟»

ایشان حتی به دانشجویان تأکید می‌کنند که «خودتان را برای مبارزه با استکبار آماده کنید.»

تأکید ایشان بر زنده بودن و زنده ماندن روحیه استکبار‌ستیزی که به تعبیر ایشان آمریکا «اتمَ» استکبار است، این پیام را به برخی از تحلیل‌گران، صاحب‌نظران و شخصیت‌های کشور می‌دهد که، در رویکرد خود نسبت به چنین سیاست‌هایی تجدید نظر کنید و در مواضع خود، سیاست تطهیر آمریکا را نگنجانید. قاموس و ذات انقلاب اسلامی مبارزه با نظام سلطه و استکبار است و ذات نظام سلطه زورگویی، این دو هیچگاه نمی‌توانند در کنار هم به یک روابط عادی دیپلماتیک هم برسند.

به همین خاطر است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه و در این دیدار می‌فرمایند، «علت اصلی دشمنی زورگویان جهانی با ملت ایران، خودداری جمهوری اسلامی از پذیرش نظام مبتنی بر سلطه‌گر و سلطه‌پذیر است.»

با این اوصاف آیا می‌توان به رژیمی مانند آمریکا اعتماد کرد، گذشته را به فراموشی سپرد و همه دشمنی‌های آن را از یاد برد و روابط برقرار کرد؟

اکنون هم اگر گفت‌وگویی میان ایران و آمریکا وجود دارد، نه از سر خیرخواهی آنها برای ایران، بلکه از سر ناتوانی آنهاست.

آمریکایی‌ها به خوبی از توان و قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران آگاهند و می‌دانند که با نظامی‌گری و تهدید به حمله نمی‌توانند ایران را از میان بردارند، به همین خاطر تغییر رویکرد داده‌اند و با ایجاد فضای گفت‌وگو و گسترش آن، سعی می‌کنند تا جهت اذهان و افکار عمومی را نسبت به خود تغییر دهند. روز گذشته بود که جان‌کری اعلام کرد پس از توافق هسته‌ای با ایران می‌توان زمینه گفت‌وگو و همکاری با ایران در تحولات منطقه را باز کرد.

این موضع در حالی مطرح می‌شود که بارها تأکید شده است که مذاکره با آمریکا تنها در زمینه مسائل هسته‌ای است و مسائل دیگر به هیچ عنوان مطرح نیست و جایی ندارد.

ایجاد چنین فضایی، یعنی فضای بی‌تفاوتی به رفتارهای خصمانه و جنایتکارانه آمریکا علیه ایران و مردم انقلابی، استحاله فرهنگی و سیاسی را در میان مردم ایجاد خواهد کرد، همانطور که در میان برخی شخصیت‌های سیاسی ایجاد شده است. این استحاله باعث خواهد شد آرمان‌های اصلی و مهم انقلاب به فراموشی سپرده شود. هیچ‌گاه نباید این جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را فراموش کرد که فرمودند، «من انقلابی‌ام.» انقلابی بودن و انقلابی ماندن رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران است. به همین خاطر است که ایشان در دیدار دانشجویان، آنها را خطاب قرار می‌دهند. دانشجویان جوان کشور به خوبی‌ می‌توانند با تبعیت از اعلام آمادگی برای ادامه استکبار ستیزی این راه را ادامه دهند هر چند شاید برخی نخبگان خسته شده باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها