کد خبر: ۳۲۶۳۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۳ تير ۱۳۹۴
حمله موفق نیروی هوایی سوریه و مرگ ۲۰۰ داعشی در «رقه»، پیشروی ارتش سوریه و مقاومت لبنان در شرق و غرب الزبدانی، پاکسازی مناطق زیادی از «الحسکه»، راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «روسی زبان» توسط «داعش» و ترور یکی از کادرهای جنبش «حماس» در جنوب دمشق از سوی داعش اهم اخبار سوریه در روز گذشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، حمله موفق نیروی هوایی سوریه و مرگ ۲۰۰ داعشی در «رقه»، اعلام کُردهای سوری مبنی بر اینکه سدهای جنوب شرق ترکیه را نابود خواهیم کرد، پیوستن 14 خانواده اسپانیایی به داعش، کنترل مسیر ارتباطی «اریحا-جسرالشغور» در ادلب از سوی ارتش سوریه، کشته‌ شدن بیش از ۶۰ تروریست در ریف‌ادلب، پیشروی ارتش سوریه و مقاومت لبنان در شرق و غرب «الزبدانی»، پاکسازی مناطق زیادی از «الحسکه» توسط ارتش سوریه، راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «روسی زبان» توسط «داعش»، آغاز دور جدید عملیات آزادسازی جوبر، مسدود کردن گذرگاه‌ اصلی زبدانی به مضایا توسط ارتش سوریه، ترور یکی از کادرهای جنبش «حماس» را در جنوب دمشق از سوی داعش، مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی


حمله موفق نیروی هوایی سوریه و مرگ ۲۰۰ داعشی در «رقه»
حمله دقیق جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌های داعش در استان الرقه، به مرگ ۲۰۰ نفر از تکفیری‌ها منجر شد.

پیوستن 14 خانواده اسپانیایی به داعش
یک روزنامه اسپانیایی از پیوستن 14 خانواده اسپانیایی به گروه تروریستی داعش خبر داد.

مسیر ارتباطی «اریحا-جسرالشغور» در ادلب به کنترل ارتش سوریه در آمد
نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری با عناصر تروریستی گروه موسوم به «جیش الفتح» موفق شدند کنترل بلندی‌های راهبردی «خطاب» را به دست بگیرند.
کشته‌ شدن بیش از ۶۰ تروریست در ریف‌ادلب/ اسارت ۱۵ داعشی به دست آزادگان شام
در عملیات ارتش سوریه ریف جنوب غربی ادلب بیش از ۶۰ تروریست مسلح کشته شدند، این در حالی است که گروه تروریستی آزادگان شام ۱۵ داعشی را در ریف ادلب به اسارت گرفت.

پیشروی ارتش سوریه و مقاومت لبنان در شرق و غرب «الزبدانی»
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان پس از به دست‌گیری کنترل بیشتر منطقه «حاره غربی» در «الزبدانی» اکنون در محورهای شرقی و غربی شهر «الزبدانی» در حال پیشروی هستند.

پاکسازی مناطق زیادی از «الحسکه» توسط ارتش سوریه/ بازداشت چند تک‌تیرانداز
نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی پس از پاکسازی مناطقی در شهر الحسکه و کشتن چندین تروریست موفق شدند چندین تک‌تیرانداز را در منطقه «النشوه غربی» بازداشت کنند.
راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «روسی زبان» توسط «داعش»
روزنامه «گاردین» انگلیس از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «فرات مدیا» به زبان روسی توسط گروه تروریستی «داعش» خبر داد.
آغاز دور جدید عملیات آزادسازی جوبر/النصره یک سرکرده جیش‌الاسلام را ربود
نیروهای ارتش سوریه دور جدیدی را از عملیات آزادسازی منطقه «جوبر» در شرق دمشق آغاز کردند. اما در جریان درگیری‌های گروه‌های مسلح، جبهه النصره یکی از سرکردگان جیش الاسلام را در غوطه شرقی دمشق ربود.
ارتش سوریه گذرگاه‌ اصلی زبدانی به مضایا را مسدود کرد
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله موفق شدند، با در دست گرفتن کنترل گذرگاه‌ اصلی شهرک زبدانی به شهرک مضایا، آن را مسدود کنند.

تحولات سیاسی

کُردهای سوری: سدهای جنوب شرق ترکیه را نابود خواهیم کرد
اتحادیه گروه‌های کُرد سوریه با اشاره به اقدامات ترکیه در راستای نقض آتش‌بس میان دو طرف تهدید کردند که در واکنش به این اقدام سدهای جنوب شرق این کشور را از بین خواهند برد.

داعش یکی از کادرهای جنبش «حماس» را در جنوب دمشق ترور کرد
گروه تروریستی تکفیری «داعش» یکی از کادرهای جنبش «حماس» را در اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک»، در جنوب دمشق ترور کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها