کد خبر: ۳۲۶۸۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۵ تير ۱۳۹۴
جان لیمبرت آخرین سفیر آمریکا در ایران:
آمریکا باید بداند که بدگمانی بسرعت عوض نمی‌شود و نیاز است که گام‌های اصولی برداشته شده و رییس جمهور این کشور نیز بهتر است مراقب الفاظ خود خطاب به مقام‌های ایران و ملت این کشور باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،«جان لیمبرت» سفیر سابق ‌آمریکا در ایران، در ماجرای گروگانگیری نیز از جمله آمریکایی‌های حاضر بود. وی بعد از آن نیز در سال‌های 2000 تا 2003 سفیر وقت آمریکا در موریتانی بود و دارای همسری ایرانی است.

جان لیمبرت در مقاله‌ای که در وبگاه «دانشگاه بین‌المللی قاهره» منتشر شده است،  نوشت: دولت آمریکا باید به صراحت برائت خود را از همکاری با مخالفان نظام ایران اعلام و آشکارا بگوید که در فکر تغییر نظام ایران نیست. آمریکا باید بداند که بدگمانی بسرعت عوض نمی‌شوند و نیاز است که گام‌های اصولی برداشته شوند.

لیمبرت در ادامه نوشت: آمریکا باید فعالیت گروه‌های مخالف با نظام ایران را در کشور خود (منجمله گروهک منافقین)محدود کرده و هزینه کردن و پرداخت‌های مالی به مقام‌های خود را برای سخنرانی و حمایت از گروهک منافقین متوقف کند.

سفیر سابق آمریکا در ادامه مقاله خود به عنوان گام‌های سازنده آمریکا در قبال ایران متذکر شد که واشنگتن باید هرگونه حمایت از تلاش برای درگیری‌های فرقه‌ای و یا حمایت از فرقه‌های مختلف در ایران را متوقف سازد.

لیمبرت خاطر نشان ساخت: واشنگتن باید اقدام‌های خرابکارانه علیه ایران را محکوم ساخته و انزجار خود را از چنین مواردی اعلام کند.

همچنین از دیدگاه نویسنده، اشخاصی چون رییس جمهور آمریکا باید کنترل زبان خود را نیز در سخنرانی‌ها خطاب به مقام‌های ایرانی و ملت این کشور رعایت کنند.این امر می‌تواند نقش موثری را ایفا کند.

سفیر سابق آمریکا در ادامه به دولت آمریکا متذکر شد که باید نسبت به اقدام‌های ناپسند گذشته در ایران چون کودتای سال 53 میلادی،سرنگونی هواپیمای مسافربری 655 ،حمایت‌های پنهان و نهان از دولت وقت عراق در دهه 80 میلادی آگاه باشد. چه بهتر است که آمریکا به آرامی و بی سر و صدا نشان‌های افتخار داده شده به ناخدای ناو وینسنس را برای دلجویی از ایران به نوعی رفع و رجوع کند.

این دیپلمات کارکشته آمریکایی در خاتمه مقاله خود با اشاره به برخی اقدام‌های متقابل ایران و آمریکا در قبال هم منجمله تماس‌های دیپلماتیک، امکان نوین سازی صنعت هوایی کشوری ایران از سوی آمریکا، همکاری‌های 2 کشور در امور انرژی و احیا پروژه گازی «سیری _ دبی» که در سال 1994 میلادی از سوی آمریکا متوقف شد و.... نوشت: بی اعتمادی و عدم علاقه به همدیگر تنها از طریق صبر و بردباری از بین می‌روند. متاسفانه تاریخچه 35 سال گذشته بین طرفین قابل بازگشت نیست اما می‌توان آن‌را مطابق منافع فعلی و به دور از تکرار شعارهای بی وقفه توخالی و خیالی متعادل ساخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها