کد خبر: ۳۲۶۹۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۰۷ دی ۱۳۹۰
در سالروز حماسه ۹ دی منتشر گردید:
سراب سیاست که نوشتاری از واکاوی اندیشه و عملکردهای سید محمد موسوی خوئینی ها می باشد به قلم محمد رضا امینی گردآوری و توسط نشر اشراق حکمت منتشر گردیده است.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی در دومین سالروز حماسه با شکوه نهم دی کتاب سراب سیاست را منتشر نمود.

سراب سیاست که نوشتاری از واکاوی اندیشه و عملکردهای سید محمد موسوی خوئینی ها می باشد به قلم محمد رضا امینی گردآوری و توسط نشر اشراق حکمت منتشر گردیده است.

در ابتدای مقدمه  این کتاب به قلم منصور مهدوی آمده است: "تاریخ اسلام فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر نهاده است، اما فریاد امیر مومنان(ع) از همان هنگام که امواج سهمگین جنگ نرم سرنوشت نبردی سخت را در هم پیچیده بود، هنوز در گوش تاریخ بلند است: «کجاست عمار؟»

«عمار» نماد سردار بصیرت بخش است؛ مردی که می تواند دل های لرزان و سرمازده و غبار گرفته در فتنه را به سرعت صیقل دهد و گرمای یقین را در آنها بنشاند. از همین رو، نبود چنین یاری برای هر امامی خسرانی بزرگ است.

... از بهار 1389 طرحی برای پژوهش درباره عملکرد آقای موسوی خوئینی ها مطرح شد. پژوهش درباره کسی که با وجود به راه انداختن یک رسانه موج آفرین به ندرت گفتگو با رسانه ها را پذیرفته است کار آسانی نبود؛ اما برای روشنی بخشی به جامعه و فردای تاریخ، تدوین چنین کتابی اجتناب ناپذیر بود.

کتاب سراب سیاست که جزو نخستین محصولات گروه تاریخ و اندیشه سیاسی موسسه اشراق حکمت است، با قلم روان حجت الاسلام امینی به ثمر نشست. رویکرد گروه، مواجهه علمی، مستند و منصفانه با تاریخ و اندیشه هاست. "

لازم به ذکر است که موسسه فرهنگی و پژوهشی رواق حکمت حاصل هم‌اندیشی و دغدغه‌های دانشجو – طلبه‌های حوزه علمیه قم است؛ جمعی از طلبه‌های پژوهشگر و فعال در عرصه فرهنگ برای ایجاد بستری مناسب جهت پشتیبانی نظری از نظام اسلامی در حوزه علمیه و در میان فضلای برجسته به تشکیل این موسسه همت گماشتند.

این مؤسسه تا کنون توانسته ضمن انسجام بخشی به یک جمع پژوهشگر و نخبه، ارتباطی جدی را با عالمان و دانشمندان اسلامی برقرار کند. به طوری که حضور آنان در نظارت و راهبری طرح‌های مؤسسه جدی و اثرگذار است، لذا می‌کوشد همواره نظر مشورتی آنان را در تدوین راهبردهای خود لحاظ کند. از این‌رو، به جرأت می‌توان گفت مؤسسه اشراق حکمت از جهت داشتن نیروهای جوان و پرنشاط و نیز تکیه بر تجربه و دانش عالمان حوزوی فضایی کم‌نظیر را پدید آورده است.

در گذشته نیز این موسسه آثار ارزنده ای را منتشر نموده است که در ذیل می آید:

1. چاپ کتاب عدالت درگرداب؛ این کتاب سال گذشته در پاورقی روزنامۀ کیهان به چاپ رسید و تاکنون پنج نوبت به چاپ مجدد رسیده است.

2. چاپ کتاب گذار از فتنه؛ این کتاب سال گذشته در همایش کتاب سال حوزه شایستۀ تقدیر شناخته شد و تاکنون دو نوبت به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است که کتاب سراب سیاست در شش فصل و در 424 صفحه در تیراژ 3000 نسخه منتشر گردیده است. علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند با شماره (0251) 7746770 تماس حاصل فرمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها