کد خبر: ۳۲۶۹۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۵ تير ۱۳۹۴
بررسی آمارها حاکی از این است طی دوسالی که از روی کار آمدن دولت تدبیر می‌گذرد، نرخ اشتغال ناقص از ۸.۹ درصد در سال ۹۲ که میزان یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر بوده در سال ۹۳به ۹.۶ درصد یعنی حدود ۲میلیون نفر و در بهار ۹۴ به ۹.۲درصد یعنی حدود ۲میلیون نفر رسیده است.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از  دانا، خیلی ها هنوز بیاد دارند تبلیغات سال های ۸۸ و ۹۲ را که آمار دولت وقت را دروغ می خواندند و می گفتند آنچه در آمار تورم و اشتغال آمده است باید در زندگی مردم مشاهده شود.

شاید آن روزها برخی فکر نمی کردند که بار دیگر به مسند قدرت برگردند و باید براساس همان آمار سخن بگویند ولی تعجب آور آنکه همان ها حتی وقتی به قدرت رسیدند بازهم آمار دولت پیشین را عوام فریبی و دروغ می خواندند. و حالا آنقدر در این کار افراط کرده اند دیگر هیچ کس به آمار اعتنایی نمی کند.

چند روز پیش بود که خبری بر روی تلکس خبرگزاری ها قرار گرفت، آن هم کاهش بیکاری در استان کرمان در فصل بهار ۹۴ نسبت به مدت مشابه است. براساس اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری کل کشور در بهار سال ۹۳: ۱۰.۷ و در بهار ۹۴: ۱۰.۸ بود.

نکته دیگر آنکه در آمار کشوری سهم اشتغال ناقص در میزان اشتغال کشور در سه ماه نخست سال ۹.۲ درصد بوده است و سهم بخش کشاورزی نیز از اشتغال کمتر از صنعت و خدمات بوده است.

اما در استان کرمان نرخ بیکاری از ۷.۴ در بهار ۹۳ به ۵.۹ در بهار ۹۴ رسیده است که کمترین میزان بیکاری در سطح کشور اعلام شده است. این در حالی است که نرخ بیکاری پاییز ۹۳ ۸.۴ بود که نسبت به پاییز ۹۲ با ۵.۴ رشد بیکاری را نشان می داد.

نمایندگان درباره این آمار چه می گویند

علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت، رابر وارزوئیه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما به واقعیت های موجود توجه کنیم و برای بررسی آمارهای موجود ضمن احترام به کسانی برای تهیه آمار نقش دارند باید آمار ها بررسی شود .

وی با اشاره به بیکاری کارگران در فولاد بافت طی روزهای گذشته تصریح کرد: در سال گذشته کارگران بسیاری از کارخانه ها بیکار شدند و به لحاظ خشکسالی آبهای زیر سیطحی و بسیاری زمین ها کشت نشد و اشتغال در بخش کشاورزی ما مختل شد.

رسانه ها چه می گویند

سایت مشرق می نویسد: بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار درباره وضعیت اشتغال و بیکاری در فصل بهار امسال، تعداد شاغلان کشور ۲۱ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر بوده است.این در حالی است که در ابتدای دولت یازدهم یعنی در فصل تابستان ۱۳۹۲ تعداد شاغلان کشور ۲۲ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر بود.

مقایسه این دو رقم نشان می‌دهد از ابتدای روی کار آمدن دولت حسن روحانی به طور خالص بیش از ۳۳۰ هزار نفر شغل خود را از دست داده‌اند.

کارشناس سایت تسنیم نیز در خصوص اشتغال ناقص تصریح می کند: افراد دارای اشتغال ناقص شامل تمام شاغلانی است که در هفته مرجع، حاضر در سرکار یا غیب موقت از محل کار بوده و به دلایل اقتصادی نظیر رکود ک اری، پیدا نکردن کار با ساغت کار بیش تر، قرارداشتن در فصل غیر کاری و کمتر از ۲۴ ساعت کار کرده، خواهان و آماده برای انجام کار اضافی در هفته مرجع بوده اند.

بررسی آمارها حاکی از این است طی دوسالی که از روی کار آمدن دولت تدبیر می‌گذرد، نرخ اشتغال ناقص از ۸.۹ درصد در سال ۹۲ که میزان یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر بوده در سال ۹۳به ۹.۶ درصد یعنی حدود ۲میلیون نفر و در بهار ۹۴ به ۹.۲درصد یعنی حدود ۲میلیون نفر رسیده است.  اگر ۲میلیون نفر دارای شغل ناقص به ۲.۶میلیون بیکار در بهار امسال افزوده شود، حدود ۴.۶ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها