کد خبر: ۳۲۷۲۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۳۰ تير ۱۳۹۴
آیت الله کعبی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قطعا مسؤولان و نظام جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهند تا قدرت نیروهای مسلح از طریق مصوبه شورای امنیت محدود شود، گفت: این گونه تصویبات در مورد نیروهای مسلح فاقد اعتبار است.

به گزارش پایگاه 598، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در زمینه تایید توافق ایران و گروه موسوم به 1+5 گفت: جمع بندی مذاکرات 1+5 و ایران هنوز به تصویب مراجع داخلی، شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی و رهبری نرسیده است.


وی افزود: هرگونه شرط گذاری در حقوق بین الملل برای جمهوری اسلامی ایران محکوم است، هرگونه دخالت در مسائل نظامی، محدود کردن نیروهای مسلح و تلاش برای به دست آوردن اطلاعات نظامی فاقد اعتبار و باطل است.

 

مصوبات شورای امنیت در مورد نیروهای مسلح فاقد اعتبار است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قطعا مسؤولان و نظام جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهند تا قدرت نیروهای مسلح از طریق مصوبه شورای امنیت محدود شود، اظهار داشت: این گونه تصویب ها در مورد نیروهای مسلح فاقد اعتبار است.


وی ادامه داد: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل باید در چارچوب لغو تمامی تحریم ها باشد، اگر قطعنامه شورای امنیت محدودیتی برای نیروهای مسلح ایجاد کند و از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور کند قطعا در مسیر قانونی جمع بندی مذاکرات خلل ایجاد می کند.


آیت الله کعبی با بیان این که آمریکا و قدرت های مدعی در مسیر اجرایی کردن توافق وین خلل وارد می کنند، ابراز داشت: مکر و فریب آمریکایی ها و قدرت های مدعی در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت قابل نفوذ است؛ از همین رو نیازمند به هوشمندی فراوان مسؤولان نظام دارد.

 

مسیر اجرای توافقنامه باید در راستای لغو تحریم ها باشد/توافق وین به معنای پایان نهضت استکبار ستیزی ملت ایران نیست
وی عنوان کرد: قطعنامه ای که بخواهد در روند مسائل نظامی همانند موشک های بالستیک محدودیت ایجاد کرده و در مسائل نیروهای مسللح دخالت کند اعتباری ندارد، جمهوری اسلامی ایران باید به طرف های مقابل تذکر دهد تا مسیر اجرایی کردن توافق باید در مسیر لغو تحریم ها باشد.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در روند تعامل حقوق حقه ملت به همراه اصول دیپلماسی ایران که عبارت از اصل حکمت، عزت و مصلحت است باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: توافق وین به معنای پایان نهضت استکبار ستیزی ملت ایران نیست.


وی اضافه کرد: هیچگاه دشمنی دشمنان را نباید فراموش کرد، مکر و حیله دشمن نباید از ذهن ها برود؛ دشمنان به دنبال عبور از مذاکرات وین و رسیدن به زیاده خواهی های خود هستند، از همین رو باید در مسیر جمع بندی مذاکرات در برابر زیاده خواهی مستکبران قاطعانه ایستادگی کرد.

 

 مطرح کردن مباحث نظامی در مذاکرات هسته ای معنا ندارد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که«چه توافق بشود یا نشود بی اعتمادی به طرف مقابل وجود دارد» فرمایشی صحیح است، گفت: دشمنان در مرحله های گوناگون نشان دادند که قابل اعتماد نیستند.


وی افزود: پیش نویش قطعنامه شورای امنیت یکی از نشانه های صحت بی اعتمادی به آمریکا و صحت تحلیل رهبر معظم انقلاب است، اگر طرف مقابل حسن نیست داشت نباید در پیش نویس نسبت به قدرت موشکی و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران وارد بحث می شد.


آیت الله کعبی با بیان این که بحث نظامی در مذاکرات هسته ای معنا ندارد، اظهار داشت: این دو مسأله دو موضوع جدای از یکدیگر هستند؛ بنابراین طرح مسأله نظامی نشان از صحت بی اعتمادی به آمریکا دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها