کد خبر: ۳۲۷۹۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
دکتر پور ابراهیمی اظهار داشت:من و همکارانم در کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی طرحی را ارائه خواهیم کرد که در آن طرح تمام وزارت خانه ها به ویژه وزارت نفت و بانک مرکزی موظف شوند کلیه موارد و اطلاعات مربوط به ورود منابع و حساب های خارج از کشور را به ریز اعلام کنند که مجلس بتواند تصمیم گیری کند و مشخص شود که چه کسی در مورد میزان دارایی های بلوکه شده ایران درست می گوید.
محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 با اشاره به آمار متناقض دولتی ها از دارایی های بلوکه شده ایران در خارج از کشور گفت: به این اطلاعاتی که دوستان در دولت اعلام می کنند اشکالات جدی وارد می باشد یعنی تناقض در گزارش ها یک شرایط خاصی را ایجاد کرده است و بسیار جدی باید این تناقضات را پیگیری کنیم و سوال اینجاست که اين تناقض ها را بايد چگونه حل كرد؟!

وی افزود: در مرحله اول باید دولت تمام سخنان خود را یه کاسه کند و بر اساس یک گزارش تخصصی رقم مورد نظر خود را به مجلس ارائه کند. اینکه آقای نوبخت چندی پیش اعلام کرده بود این دارایی ها رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است و از طرف دیگر رئیس کل بانک مرکزی رقم منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور را حدود ۲۸ میلیارد دلار ارزیابی کرد! این از نظر مجلس قابل قبول نیست و ما نمی توانیم آنرا بپذیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه ما اعداد واقعی پول های بلوکه شده را باید محاسبه کنیم یک امر کاملا مشخصی است و این که در طی سالهای اخیر به دلایل مختلف امکان نظارت دستگاههای تخصصی بر روی این منابع وجود نداشت، این هم کاملا مشخص است.

پور ابراهیمی گفت: به عنوان نمونه ما در قانون بودجه سال 93 این را لحاظ کردیم که به دلیل تحریم بانک مرکزی که امکان گشایش حساب نبود خود وزارت نفت حسابهایی را ایجاد کند و با اطلاع بانک مرکزی منابع را بیاورد و آنرا منتقل کنند به بانک مرکزی. در نتیجه وقتی به بانک مرکزی اعلام میکنند که چقدر منابع دارند بانک مرکزی بر اساس حساب ای یومیه مانده حساب به شما می دهد که رقم آن می شود همان فرمایش آقای سیف؛ و به طور مثال سه میلیارد دلار که پول فروش نفتی که در یکی از حساب های شرکت های اماراتی متعلق به وزارت نفت ایران است در آن حساب ها دیده نشده است  و ما به علت موضوع تحریم اجازه داده ایم برای فرار تحریم حساب های متعددی باز کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: من و همکارانم در کمیسیون اقتصادی مجلس می خواهیم به زودی طرحی را ارائه کنیم که در آن طرح تمام وزارت خانه ها به ویژه وزارت نفت و بانک مرکزی موظف بشوند کلیه موارد و اطلاعات مربوط به ورود منابع و حساب های خارج از کشور را به ریز اعلام کنند که مجلس بتواند تصمیم گیری کند و مشخص شود که چه کسی درست می گوید.

دکتر پور ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: در گذشته کسانی که پیشتر تلاش می کردند اثر تحریم ها را در اقتصاد ایران بسنجند بسیار این عددها را بزرگ نشان می دادند و دائم در سخنرانی هایشان می گفتند که اگر 150 میلیارد دلار بلوکه شده وارد چرخه اقتصاد شود چه اتفاق بزرگی می افتد و الان که قرار است تحریم ها برداشته شود تغییر لحن داده اند و ارقام متفاوتی مانند 29 میلیارد دلار یا 20میلیارد می گویند که البته ما به شوخی می گوییم می ترسیم آخر برسیم به 50 سنت! ما نگران هستیم که این مجموع مطالبات به سنت تبدیل نشود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
اقای پور ابراهیمی فکر نمیکنید یک کم که چه عرض کنم خیلی دیر به فکر افتاده اید . شما چطور فکر نکرده اید مملکتی که اینهمه در سال درامد نفت و گاز دارد این درامد کجا میرود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
نگران کارت های هدیه ای که از مرتضوی و رحیمی و غیره گرفتید باشید .
پاسخ
علی
ROMANIA
۱۲:۳۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
خیر آقای نماینده زیر سنت خواهد رفت و تازه جیب مردم را هم میزنید.
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
اقای پور ابراهیمی متشکرم بازنشسته فولاد
پاسخ
حسین
ROMANIA
۲۳:۴۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
جناب آقای پور ابراهیمی شما در به وجود آمدن وضع موجود نقش داشتی و باید روزی جوابگو باشی!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها