کد خبر: ۳۲۸۰۳۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۷     ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
اقدامات وزیر و سرپرستان اسبق وزارت علوم از زمان فرجی دانا در بکاری‌گیری محکومان و چهره‌های شاخص در اغتشاشات انتخابات سال ۸۸ این وزارت‌خانه را به یکی از سیاسی‌ترین وزارت‌خانه‌های دولت یازدهم تبدیل کرده است
به گزارش پایگاه 598  به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، حضور و سپردن مسئولیت به افراد «تابلو و سابقه دار» در قسمت های مهم وزارت علوم طی چند سال اخیر باعث شد که رهبر انقلاب حتی در دیدار امسال دانشجویان با هشدار به دو وزیر علوم و بهداشت، هشدار بدهند که از بکار گیری آنها پرهیز شود: "هر دو وزیر محترم مورد اعتماد من هستند منتها مراقب زیردست‌هایشان باشند؛ کاملاً مراقب کسانی که کلید کارهای این‌جوری دست آنها است، باشند؛ بدانند چه کار دارد انجام می گیرد."

حضور اعضای انجمن تهران در گروه مشاوران فرهنگی وزارت علوم

پس از حضور سید ضیاء هاشمی در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آذر 92 گروهی تحت عنوان گروه مشاوران وارد معاونت فرهنگی وزارت علوم شدند. این گروه که اغلب از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در سال های 88 و89 هستند، فعالیت های خود را در حوزه های مختلف و مهم از جمله نشریات، تشکل ها، انجمن های علمی و کانونها آغاز کردند.

این گروه تا قبل از استیضاح رضا فرجی دانا به طور نامحسوس در این معاونت فعالیت داشتند و پس از استیضاح رضا فرجی دانا که یکی از محورهای اصلی استیضاح وی بکارگیری عوامل فتنه بود به طور رسمی در سمت های مختلف این معاونت و به ویژه اداره کل فرهنگی و اجتماعی جذب شدند.

ازجمله این افراد می توان به مهدی حسین زاده رئیس اداره فعالیت های اجتماعی که بورسیه دولت دهم است و هیئت علمی اخراجی دانشگاه کاشان است و اسماعیل باقرپور (دبیر سیاسی انجمن تهران در سال 89) رئیس اداره انجمن های علمی اشاره کرد که توسط حسین میرزایی منصوب شدند. البته این افراد به جهت فرار از مراحل گزینشی حراست وزارت علوم با توجه به اینکه حکم رئیس اداره دریافت کردند به صورت غیرقانونی از تنخواه دفتر فرهنگی توسط حسین میرزایی حقوق دریافت می کنند.

در زیر اطلاعاتی از اعضای این گروه :

نمای اصلی صفحه فیس بوک سپیده اکبر پوران کارشناس دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران که در سال 88 جزو فتنه گران فعال بود که در چند ماه گذشته وارد وزارت علوم شده است. وی دانشجوی سیدضیا هاشمی و از دوستان خانوادگی ابوالحسن ریاضی مدیرکل فرهنگی دوره اصلاحات است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها