کد خبر: ۳۲۸۸۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
فیلم سینمایی «پی 22» ساخته حسین قاسمی جامی با موضوع حماسه ناو جوشن توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره پخش فیلم سینمایی «پی 22»(مروارید‌های خلیج فارس) توضیح داد: حوزه هنری تصمیم گرفت پخش فیلم سینمایی «پی 22» تازه ترین ساخته حسین قاسمی جامی را برعهده بگیرد.

وی درباره زمان نمایش فیلم توضیح داد:با توجه به محتوای فیلم به نظر می رسد برای نیمه دوم سال اکران آن مناسب باشد که شرایط مناسب برای اکران را فراهم خواهیم کرد.

فیلم سینمایی «پی 22 »نام اصلی ناوچه جوشن نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس است که ماموریت‌های موفقیت آمیزی را در دفاع از آب‌های سرزمینی و همچنین تامین امنیت کشتی‌های نفتی و تجاری جمهوری اسلامی ایران در آن دوران پشت سر می‌گذارد.
ناوچه جوشن 29 فروردین 67 در عملیاتی نابرابر در دفاع از یکی از سکوهای مهم نفتی به محاصره نیروی دریایی آمریکا و تعدادی هواپیمای دشمن درآمد و در جنگی نابرابر همه کارکنان آن جز یک نفر به درجه رفیع شهادت رسیدند.
این فیلم نیز روایت آن حماسه ماندگار است که در آن هادی ساعی در نقش هادی تقدیر تنها بازمانده ناوچه به عنوان بازیگر نقش اول مرد آن حماسه را برای نوید پسر فرمانده شهید ناوچه جوشن که خود از پرسنل دریایی ارتش و پیگیر آن جنگ نابرابر است، روایت می کند.
امین حیایی ، افسانه بایگان و نسرین مقانلو از بازیگران این فیلم به شمار می‌آیند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها