کد خبر: ۳۲۸۸۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
رسایی :
نماینده تهران در تذکر شفاهی در مجلس: چطور توافقنامه‌های مربوط به انتقال ۴ عدد کتاب را باید تصویب کنیم اما این موضوع به مجلس مربوط نیست؟/طبق آیین‌نامه دولت تمام توافقنامه‌ها باید به صورت "لایحه" تقدیم مجلس شود
به گزارش پایگاه 598، حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس اول کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز پارلمان در تذکری شفاهی نسبت به اظهارات روز گذشته نوبخت سخنگوی دولت درباره توافقنامه هسته‌ای انتقاد کرد و اظهار داشت: مجلس در رأس امور هست یا نیست؟ آیا حرمت امامزاده را باید متولی آن حفظ کند یا خیر؟ آیا بند 11 ماده 24 وظیفه هیأت رئیسه را دفاع از اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی مجلس می‌داند یا خیر؟

وی افزود: آقای نوبخت دیروز در ادبیات نامناسبی می‌گوید قرار نیست توافقنامه در مجلس بررسی شود و در شورایعالی امنیت ملی در حال بررسی است و به این شورا سپرده شده است.

رسایی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: چطور است که ما توافقنامه‌های مربوط به انتقال 4 عدد کتاب، یک گروه اقتصادی و یا یک تئاتر را باید تصویب کنیم اما این موضوع به مجلس مربوط نیست؟ آقای ابوترابی‌فرد! حرف زده شده حرف یک مقاله‌نویس روزنامه نیست، بلکه سخنگوی دولت این حرف را زده است.

وی همچنین گفت: به نظر می‌رسد جریانی به دنبال حذف مجلس از رسیدگی به موضوع توافق هسته‌ای است. مگر می‌شود؟ مگر داریم؟

نماینده تهران در مجلس در پایان خطاب به ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: لازم است این موضوع توسط حضرتعالی توضیح داده شود و آقای لاریجانی نیز به من گفتند که مجلس حتماً این موضوع را بررسی می‌کند؛ در حال حاضر ترجمه‌ای که دیروز توسط وزارت خارجه به مجلس ارسال شد، با امضای آقای عراقچی آمده در حالی که خود دولت در این زمینه آیین‌نامه دارد که تمام توافقنامه‌ها باید به صورت «لایحه» تقدیم مجلس شود و ترجمه فارسی باید به موافقت طرف مقابل برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها