کد خبر: ۳۲۹۰۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
یکی از مربیان جوان و خوب فوتبال ما مجید نامجومطلق است، با اخلاق و رفتارهای خاص.
به گزارش پایگاه 598، مجید نامجومطلق که چند فصلی است در لیگ یک مربیگری می‌کند و یکی از گزینه‌های باشگاه استقلال برای مربیگری بود اما به تازگی از هدایت تیم آلومینیوم هرمزگان هم کناره‌گیری کرده تا در این فصل شاهد عدم حضورش در گود باشیم. این بهانه تازه‌ای شد برای گفت‌وگو با هافبک خلاق سال‌های دور فوتبال ایران.

 

آقامجيد، به تازگي منصور پورحيدري از گزينه‌هايي كه براي مربيگري استقلال با آنها صحبت كرد، نام برده و نام شما در بين آنها نيست!


كسي كه از باشگاه استقلال به من زنگ زد و برنامه خواست، منصور پورحيدري بود البته من به ايشان گفتم اگر قرار است اسم من نمادين مطرح شود، برنامه ندهم كه ايشان گفتند به جد گزينه باشگاه استقلال هستم و من هم برنامه‌ام را نوشتم و به باشگاه دادم.

 

چند درصد فكر مي كرديد كه مربي تيم استقلال شويد؟


خب فقط من گزينه نبودم و گزينه‌هاي ديگري هم بودند. خب در چنين شرايطي من نمي‌توانم جهت نگاه‌ها را تعيين كنم. بر حسب وظيفه برنامه دادم و اگر انتخاب مي‌شدم، تلاش مي‌كردم طبق برنامه پيش بروم. حال كه اين اتفاق رخ نداده، همه چيز براي من تمام شده و براي پرويز مظلومي و استقلال آرزوي موفقيت مي‌كنم.

 

فكر مي‌كنيد اگر شما انتخاب مي‌شديد، بهتر نبود؟


من اصلاً به اين سؤال و پاسخش فكر نمي‌كنم. الان پرويز مظلومي سرمربي استقلال است و وظيفه من به عنوان يك استقلالي كمك به اوست نه اينكه بيايم بگويم من بهتر از پرويز مظلومي هستم. هر وقت از من در مورد استقلال سؤال مي‌شد، مي‌گفتم اميدوارم بهترين گزينه انتخاب شود چه داخلي و چه خارجي. بي‌تعارف و تملق الان براي من موفقيت استقلال مهم است و در ذات من نيست بازي‌ها كه شروع شد، آرزو كنم استقلال ببازد تا دوباره نام مجيد نامجومطلق مطرح شود. استقلال يك مجموعه بزرگ است با ميليون‌ها هوادار كه حق آنها لذت بردن از شرايط موجود است. ماها اگر در اين فوتبال به اسم و رسمي رسيديم، به خاطر نام استقلال بوده، اين باشگاه بوده كه ما را به عرش رسانده و ما را مشهور كرده و كمترين وظيفه‌مان حمايت از استقلال است. از روز اول تا به الان بازيكنان بزرگي به استقلال آمدند كه حتي جايگزين هم نداشتند اما امروز نام آنها نيست اما استقلال چرا! من در استقلال به دنبال منافع شخصي نبوده و نيستم.

 

شما چند سال است كه در ليگ برتر و ليگ يك مربي بوده‌ايد اما تا به امروز مانند شرايطي كه براي عليرضا منصوريان يا يحيي گل‌محمدي مهيا شده، براي شما به وجود نيامده. آيا به اين خاطر ناراحت نيستيد؟


چرا، به فضاي فوتبال انتقاد دارم. اگر در فضاي فوتبال ما شايسته‌سالاري وجود داشت، به طور يقين الان شرايط بهتري داشت. خب در مورد مربياني كه نام برديد، شرايط كار براي آنها فراهم شد و شايستگي خود را اثبات كردند كه اين جاي خوشحالي دارد اما اين فضا تاكنون براي من مهيا نشده اما مجيد نامجومطلق مربي‌اي نيست كه براي تيم پيدا كردن دست به آب و آتش بزند و براي رسيدن به جايگاه فني راه غير فني برود. اين در شخصيت من نيست. من توانايي فني دارم و بايد بر اين اساس به من فضاي كار داده شود البته نمي‌خواهم در مورد خودم صحبت كنم اما فضاي كار براي مربيان جوان در ايران آن‌طور كه بايد و شايد مهيا نيست. شايسته‌سالاري هست اما خيلي كم. امروز در اروپا مي‌بينيد نسل به نسل مربيان باشگاه‌ها جوان‌تر مي‌شوند كه اين بحث جدايي را مي‌طلبد. در اروپا در اين زمينه استعداديابي و سنجش توانايي مي‌شود و اين كار را مديران عامل باشگاه‌ها انجام مي‌دهند البته كه هر بازيكن بزرگي نمي‌تواند مربي بزرگي شود. يكي مثل رود گوليت در مربيگري به جايي نمي‌رسد اما سيموئز همه نگاه‌ها را معطوف به خود مي‌كند. شناخت از پتانسيل مربي، مهم‌ترين فاكتور موفقيت مديرعامل در فوتبال اروپاست. تفاوت مديران ما با مديران اروپايي در همين است. مديران اروپايي توانايي فني دارند، ورزشي هستند و مربي را مي‌شناسند؛ بنابراين بهتر تصميم مي‌گيرند و موفق‌تر از مديران عامل باشگاه‌هاي ما هستند البته در بين ايراني‌ها هم چنين مديراني كم و بيش وجود دارد. در مورد خودم اين را هم بگويم از يك باشگاه ليگ برتري پيشنهاد داشتم و مذاكرات جدي‌اي هم در اين زمينه صورت گرفت اما در نهايت شرايط را براي موفقيت خوب نديدم و نپذيرفتم.

 

به تازگي از هدايت تيم آلومينيوم هرمزگان هم انصراف داديد!


اجازه بدهيد از فرصت استفاده كنم و تشكر ويژه‌اي از دكتر قدمي داشته باشم كه در دوران حضور در اين تيم خيلي به من كمك كرد، همچنين مردم خوب شهر بندرعباس. من شرايط فني را براي ادامه كار مهيا نديدم و دوست نداشتم شرمنده دوستان و مردم خوب بندر شوم. از صميم قلب براي مجموعه آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم آلومينيوم خيلي زود به ليگ برتر برگردد...

منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها