کد خبر: ۳۳۰۲۰۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه این راه، الهامی است از حرکت حضرت معصومه سلام الله علیها از مدینه به سمت خراسان خاطرنشان کرد: این کار شما تداوم راه آن بی بی بزرگوار است و به یک معنا پاسخی به آن حرکت است یعنی همانطور که آن بزرگوار به قصد ملاقات با ولی خدا یک حرکت فرهنگی را آغاز کردند و از شهر مدینه به سمت خراسان حرکت کردند و حاضر به تحمل سختی ها در این مسیر دشوار شدند، این کار شما نیز پاسخ مثبتی است به آن مهاجرت ارزشمند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، اعضای کاروان پیاده روی حرم علی ابن موسی رضا (ع) با حضور در حرم کریمه اهل بیت (س) با آیت الله سعیدی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) ضمن خیر مقدم و عرض تشکر از حرکت ارزشمند کاروان پیاده روی امام رضا (ع) گفت: انصافا این کار شما با عنوان حجرت الی الله مزین است و شما با این سفر جزو مهاجرین هستین و نسبتتان با دین هم جبهه انصار و یاوران دین را رقم میزند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه این راه، الهامی است از حرکت حضرت معصومه سلام الله علیها از مدینه به سمت خراسان خاطرنشان کرد: این کار شما تداوم راه آن بی بی بزرگوار است و به یک معنا پاسخی به آن حرکت است یعنی همانطور که آن بزرگوار به قصد ملاقات با ولی خدا یک حرکت فرهنگی را آغاز کردند و از شهر مدینه به سمت خراسان حرکت کردند و حاضر به تحمل سختی ها در این مسیر دشوار شدند، این کار شما نیز پاسخ مثبتی است به آن مهاجرت ارزشمند که در جهان اسلام و بین مسلمانان کاری بسیار با ارزش است.



تولیت آستانه مقدس کریمه اهل بیت به وجود رمز هجرت حضرت معصومه (س) اشاره و بیان کرد: رمز هجرت سیده رضیه مرضیه (س) با حضور ایشان در شهر قم و استقرار ایشان در این شهر بیش از پیش مشخص شد که حضرت سلام الله علیها فراتر از یک دیدار برادر در تقدیر و برنامه شان گنجانده شده بود، گرچه ظاهر قضیه دیدار امام همام علی ابن موسی الرضا بود.

آیت‌الله سعیدی در پایان گفت: پیشنهاد من برای شما عزیزان این است که یک سری آیات و احادیث و روایات را جمع آوری کنید و در این مسیر آنها را مطرح کنید و آن احادیث را با ذکر مثال بسط بدهید و در پایان سفر میبینید که تعدادی مثلا 30 حدیث را کامل با آثار و برکاتش شرح داده اید که با جمع بندی این احادیث می توانید آنرا به شکل یک مجموعه در بیاورید و با نام احادیث سفر در اختیار دیگران قرار بدهید. و اینها می تواند ثمره این پیاده روی شما باشد یعنی هر سال یک محصول فرهنگی ثمره پیاده روی شما می شود. اگر چنانچه این کار انجام بشود آن موقع نتیجه این حرکت شما یک حرکت فرهنگی تاثیر گذار می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها