کد خبر: ۳۳۰۳۴۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۸     ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
دستگاه اطلاعاتی آمریکا یک سری تصاویر ماهواره‌ای به نمایندگان کنگره نشان داده و به آنها گفته که بر اساس این مدارک، ایران می‌خواهد قبل از ورود بازرسان آژانس، پارچین را از مواد هسته‌ای پاکسازی کند.
به گزارش پایگاه 598، با نزدیک شدن به موعد اجرا و یا عدم اجرای توافق و در حالی که کنگره هنوز میان رأی و یا عدم رأی به برجام مردد مانده، رسانه‌های آمریکا موج دیگری از اخبار مبتنی بر مقامات آگاه و اطلاعات محرمانه را در خصوص پرونده هسته‌ای ایران منتشر کردند.

نشریه بلومبرگ امروز در خبری به نقل از مقامات اطلاعاتی، گفته که اطلاعاتی‌ها به کنگره رفته و اسنادی محرمانه در خصوص فعالیت‌های ایران در پارچین به آنها نشان داده‌اند.

بر اساس ادعای منابع اطلاعاتی بلومبرگ، در این اسناد تصاویر ماهواره‌ای از پارچین نشان داده شده و در این تصاویر بولدوزرهایی قابل مشاهده‌اند که در اواخر جولای یعنی پس از توافق هسته‌ای، وارد پارچین شده‌اند.

مقامات اطلاعاتی ایالات‌متحده بر اساس تصاویر بولدوزرها نتیجه‌گیری کرده‌اند که «با اطمینان بالا می‌توانیم بگوییم که دولت ایران در حال پاکسازی سایت (پارچین) پیش از ورود بازرسان آژانس است.

بحث پاکسازی سایت‌های ایرانی از شواهد فعالیت‌های غیرقانونی، پیش از این نیز در خلال جلسات استماع کنگره مورد بحث قرار گرفته بود و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا و چهره فنی هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی بارها گفته بود که شواهد فعالیت‌های مرتبط با اورانیوم غنی شده به صورت ذرات میکروسکوپی سال‌ها باقی می‌ماند و قابل پاکسازی نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها