کد خبر: ۳۳۰۴۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با بیان اینکه رانندگان ایرانی شب‌ها کمتر از مرز ایران به طرف ترکیه تردد کنند، گفت: پس از حادثه انفجار در مسیر قطار مسافری ترکیه-ایران، نیروهای انتظامی ترکیه در ‌جاده‌های مرزی این کشور مستقر هستند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدجواد عطرچیان‌ با اشاره به وقوع انفجار هفته‌ گذشته در مسیر قطار مسافری ترکیه-ایران بیان کرد: در ساعات اولیه حادثه ترددی از مرز ایران به طرف ترکیه انجام نشد اما روز بعد تردد کامیون‌ها به حالت عادی برگشت.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: به رانندگان ایرانی توصیه شد تا آنجا که ممکن است شب‌ها از مرز ایران به طرف ترکیه نروند البته طرف ترک از آن حادثه به بعد شب‌ها نیروهای انتظامی خود را در ‌جاده‌های مرزی این کشور مستقر می‌کند؛ مسئولیت هر نوع اتفاقی که در خاک ترکیه برای اتباع و کامیون‌های ایرانی رخ دهد با دولت آنکارا است.

بنابراین گزارش هفته گذشته در مسیر قطار مسافری آنکارا به تهران به شماره 11512 ترانس آسیا بین دو ایستگاه سوورن - گنچ از توابع استان بینگل ترکیه، انفجار مین رخ داد که این انفجار براساس اعلام خبرگزاری دولتی آناتولی با کنترل از راه دور بود؛ انفجار یادشده تلفات جانی به همراه نداشت اما به واگن و ریل ها خسارت وارد شد.

بنابراین گزارش مدیرعامل راه‌آهن ایران نیز در این‌باره گفت: طبق درخواست دولت ترکیه و با هماهنگی وزارت امور خارجه کشور تا برقراری امنیت کامل در مسیر ریلی از  اعزام قطار جدید به ترکیه خودداری می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها