کد خبر: ۳۳۰۵۲۸
زمان انتشار: ۱۸:۳۱     ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
با توجه وضعیت ناپایدار جو احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی در گلستان، مازندران و ارتفاعات مرکزی البرز وجود دارد؛ لذا توصیه می‌شود در روزهای شنبه و یکشنبه از شنا در سواحل خزر خودداری شود
به گزارش پایگاه 598، احد وظیفه مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی افزود: بررسی داده ها و نقشه های هواشناسی نشانگر گذر تدریجی سامانه کم ارتفاع از روی عرضهای شمالی دریای خزر از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده است. عبور این سامانه موجب برقراری جریانهای شمالی از عرضهای بالاتر به سوی سواحل جنوبی دریای خزر شده است که بتدریج نفوذ هوای خنکتر به سواحل خزر را تقویت نموده و سبب کاهش قابل توجه دما در استانهای ساحلی خزر، شمال شرق و شمال غرب کشور خواهد شد. به سبب افزایش رطوبت نسبی در لایه های پایین همراه با وجود هوای گرم در سطح زمین و لایه های زیرین جو به همراه ناپایداری نسبی در تراز میانی،  انتظار بارشهای رگباری و رعدوبرق  به شرح وجود دارد: 
پنج شنبه 94/05/15 : رگبار و رعدوبرق و وزش باد محلی شدید در خراسان شمالی. 
 جمعه 94/05/16 تا یکشنبه  94/05/18: بارش  باران گاهی به شکل رگبار و با رعدوبرق و وزش باد در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان و ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه های شمالی سبلان در استان اردبیل. 
استان گیلان در این مدت  با آسمان ابری و گاهی با بارش باران خواهد بود. موجهای سطح دریای خزر از روز جمعه بتدریج افزایش یافته و روز شنبه و یکشنبه  دریا مواج خواهد شد.  
شایان ذکر است با توجه وضعیت ناپایدار جو احتمال تشدید بارش رگباری در روزهای جمعه تا یکشنبه، و سیلابی شدن موقت مسیلها و رودخانه های محلی در استان خراسان شمالی، گلستان، مازندران و ارتفاعات مرکزی البرز وجود دارد. توصیه میشود در روزهای شنبه و یکشنبه از شنا در سواحل خزر خودداری شود.         
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها