کد خبر: ۳۳۰۷۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، كارخانه‌هاي لبني تير ماه سال گذشته از سوي ستاد تنظيم بازار موظف به خريد هر كيلوگرم شير خام از دامداران به قيمت 1440 تومان شدند و بر اين اساس مي‌توانستند تا 15 درصد قيمت محصولاتشان را افزايش دهند اما آن‌ها نه تنها تغيير نرخي در خريد شير خام از دامداران اعمال نكردند، بلكه قيمت محصولات‌شان را تا پايان پارسال 15 درصد و در برخي برندها و محصولات تا 50 درصد افزايش دادند.

البته لبنياتي‌ها امسال هم با وجود حضور بازرسان سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان براي اعمال نرخ 1440 توماني شيرخام كه يكسال از تصويب آن گذشته بود، تن به اجراي قانون ندادند، چراكه رضا باكري، دبير انجمن صنايع لبني در اين باره اعلام كرد كه دولت در مصوبه‌اي با استقرار بازرسان در كارخانه‌هاي لبني، صاحبان اين صنايع را مجبور به خريد شير خام از دامداران به قيمت كيلويي 1440 تومان كرده‌اند اما صنايع لبني نمي‌توانند اين مصوبه را اجرا كنند.

در اين شرايط كارخانه‌هاي لبني هم به رغم انصراف از افزايش قيمت لبنيات به دليل آنچه نبود كشش در بازار و حمايت از مصرف كنندگان اعلام كردند، قيمت محصولاتشان را بي صدا و بدون داشتن مجوز افزايش دادند.

اما اين افزايش قيمت دقيقا پس از استقرار بازرسان سازمان حمايت در كارخانه‌هاي لبني براي اعمال نرخ 1440 توماني خريد شير خام از دامداران صورت گرفت.

چراكه طبق مصوبه دولت، كارخانه‌هاي لبني از پارسال موظف بودند هر كيلوگرم شير خام با بار ميكروبي زير يك ميليون و 3.2 درصد چربي را 1440 تومان بخرند در حاليكه تاكنون اين قيمت اعمال نمي شد و شير خام با اين مشخصات حدود1250 تومان خريداري مي‌شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها