کد خبر: ۳۳۱۰۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
سی ان ان:
این خبرگزاری نوشت:‌ ۲۲ عضو دموکرات کنگره چند روز پیش به اسرائیل آمدند و امروز نیز ۳۶ جمهوری‌خواه وارد تل‌آویو می‌شوند تا با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کنند
به گزارش پایگاه 598، امروز شماری از اعضای کنگره آمریکا به اسرائیل می آیند. این سفر پیش از اعلام خبر توافق هسته ای ایران، برنامه ریزی شده بود. اما این مسئله، به هیچ وجه از اهمیت این سفر نمی کاهد. بیست و دو عضو دموکرات کنگره چند روز پیش به اسرائیل آمدند. حالا هم سی و شش عضو جمهوری خواه کنگره به اسرائیل می آیند.

این خبرگزاری سفر این تعداد از اعضای کنگره در این مرحله حساس از توافق هسته ای را حائز اهمیت دانست و نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صریح ترین مخالف توافق هسته ای ایران است. وی از روز اول علیه توافق هسته ای موضع گرفته است. نتانیاهو تاکید دارد برنامه هسته ای ایران نه تنها برای اسرائیل بلکه برای کل منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) خطرناک است و حتی تهدیدی برای جهان به شمار می رود.

سی ان ان سفر اعضای کنگره به اسرائیل را فرصتی برای نتانیاهو جهت حمله به اوباما دانست و نوشت: حتی اگر او بتواند چند نفر از این اعضای بیست و دو نفره دموکراتهای کنگره حاضر در اسرایئل را متقاعد کند تا با او همراه کند، گام عظیمی برای نتانیاهو برای او خواهد بود و ضربه بزرگی به باراک اوباما وارد خواهد کرد. قرار است این بیست و دو عضو دموکرات کنگره آمریکا، امروز با نتانیاهو دیدار کنند.

این خبرگزاری نوشت: باید منتظر ماند و دید که نتیجه این ملاقات چه خواهد بود. بی تردید، نتیجه این دیدار جالب خواهد بود. این بیست و دو عضو دموکرات کنگره آمریکا با "آیزوک هرتزوگ"، اصلی ترین رقیب سیاسی نتانیاهو نیز دیدار خواهند کرد. هرتزوگ نیز با توافق هسته ای مخالف است اما مخالفت او به گونه ای بسیار متفاوت است. هرتزوگ گفته است برخلاف رویکرد نتانیاهو که علیه آمریکا در این قضیه فعالیت می کند، او با آمریکا در این زمینه همکاری می کند. به هرحال، جلسه امروز بسیار مهم و فرصتی بسیار حیاتی برای نخست وزیر اسرائیل در تلاشهای او علیه توافق هسته ای است.

در پایان این گزارش آمده است: فردا صبح در قدس(اشغالی) کنفرانس خبری مشترکی با حضور نتانیاهو و پنجاه و هشت عضو دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا برگزار شود. این کنفرانس خبری بسیار جالب توجه خواهد بود. احتمال دارد در این کنفرانس خبری، چندان به توافق هسته ای پرداخته نشود و به مسائلی پرداخته شود که جنبه جنجالی کمتری دارد. به هرحال، هرسخنی که آنها درباره توافق هسته ای ایران بگویند بسیار جالب توجه خواهد بود و نشان خواهد داد که آیا نخست وزیر اسرائیل آیا توانسته است شماری از اعضای کنگره را با خودش همراه کند که درقالب کاروان بزرگ کنگره آمریکا در اسرائیل به سر می برند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها