کد خبر: ۳۳۱۸۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
تعدادي از اهالي روستاي آروق از توابع شهرستان ملكان به صورت دسته‌جمعي دچار مسموميت شده و به بيمارستان منتقل شدند.
به گزارش پایگاه 598، دكتر حقيري معاون بهداشتي شبكه بهداشت و درمان ملكان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)منطقه آذربايجان‌شرقي، در اين خصوص اظهاركرد: در يك مهماني خانوادگي، بزرگ خانواده‌اي در روستاي آروق از توابع شهرستان ملكان اقدام به دادن مهماني به فرزندان، نوه‌ها و نتيجه‌هاي خود كرده بود كه در اين مراسم 17 نفر از افراد حاضر به علت استفاده از ماست شور فاسد دچار مسموميت شده بودند.

وي گفت: حال عمومي همه بيماران خوب است و 10 نفر از آنها تا به امروز از بيمارستان‌هاي ملكان و تبريز ترخيص شده‌اند.

وي با رد شايعه فوت اين افراد در اين حادثه گفت: 10 نفر از اين بيماران ترخيص شده‌اند و حال هفت نفر از مسموم‌شدگان اين حادثه هم خوب است اما به جهت رعايت برخي موارد بهداشتي اين افراد فعلا تحت مراقبت پزشكي قرار گرفته‌اند.

حقيري تهيه ماست شور سنتي و عدم استفاده از ماست پاستوريزه و بهداشتي در اين شهرستان را يكي از مشكلات و معضلات بهداشتي دانست و افزود: اين ماست كه به صورت سنتي تهيه و مدت زمان زيادي مانده بود، فاسد شده و باعث مسموميت اين افراد شده بود.

وي ادامه داد: به علت فرهنگ و سنت رايج در ملكان به جاي استفاده از ماست پاستوريزه و بهداشتي، ماست شور سنتي تهيه مي‌شود كه نگهداري طولاني مدت آن باعث ايجاد سمي غيرشيميايي و توليد ميكروب در آن مي‌شود كه اهالي و خانواده‌هاي ملكان بايد ضمن عدم استفاده از موادغذايي سنتي مواظب بهداشت خود باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها