کد خبر: ۳۳۱۹۱۱
زمان انتشار: ۰۲:۱۸     ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
علی مطهری در نامه‌ای خطاب به معاون اول قوه قضاییه، نسبت به برخورد با مهدی هاشمی واکنش نشان داده است.
به گزارش پایگاه 598، علی مطهری در نامه‌ای خطاب به معاون اول قوه قضاییه، نسبت به برخورد با مهدی هاشمی واکنش نشان داده است.

در این نامه که علی مطهری آن را در اختیار ایسنا گذاشته، آمده است:

«جناب حجت‌الاسلام آقای اژه‌ای

معاون اول محترم قوه قضائیه

با اهداء سلام و آرزوی توفیق بیشتر، در جمع خبرنگاران فرموده‌اید «اگر مهدی هاشمی مدعی است که در حق وی ظلم شده است، به کار بردن این حرف نیز جرم و مصداق افتراست.»

به نظر می‌رسد که این سخن، صواب نیست. چه مانعی دارد که متهم یا مجرمی که بر پرونده خود تسلط کافی دارد یا وکیل او، معتقد باشد که حکم عادلانه‌ای درباره او صادر نشده است، خواه ادعای او درست و مطابق واقع باشد یا نباشد. حداکثر این است که قوه قضائیه پاسخ دهد که خیر، این حکم منطبق بر قانون و عادلانه بوده است، نه این که صرف اظهارنظر فردی که صلاحیت اظهارنظر در آن موضوع را داشته است منجر به اعلام جرم از سوی مقام قضایی گردد. نتیجه منطقی این روش این است که باید برای قوه قضائیه نوعی عصمت قائل باشیم که طبعاً هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد.

شبیه همین است موضوع انتقاد یکی از مقامات قضایی به قطعه فیلم وداعی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. اینجانب چون از پرونده آقای مهدی هاشمی اطلاع کافی ندارم، هیچ قضاوت و نظری درباره حکم صادرشده درباره وی ندارم و معتقدم امثال بنده که تسلط بر پرونده نداریم قاعدتاً باید به قوه قضائیه اعتماد داشته باشیم و اساساً فرصت این که وارد همه پرونده‌ها بشویم وجود ندارد،‌ اما بحث در این است که وداع یک خانواده با یکی از اعضای خود و بدرقه او تا زندان و تمکین به قانون و در عین حال اعلام آنها که حکم عادلانه نبوده است که یک اظهارنظر از سوی افرادی است که به جزئیات پرونده و سیر دادرسی آن واقف هستند چرا باید مورد انتقاد باشد و تخریب نهاد قضائی نامیده شود. این کار، معمول همه خانواده‌هاست اما این که آن اعتراض وارد است یا نه، نیاز به توضیح قوه قضائیه دارد و حتی می‌تواند درخواست آن خانواده مبنی بر پخش جلسات دادگاه اجابت گردد.

غرض از نگارش این نامه این است که هر اعتراضی را مصداق جرم یا تضعیف قوه قضائیه معرفی نکنیم، بلکه کافی است توضیح لازم به مردم داده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
۷
۴
علی آقا مگر کسی از شما نظر خواسته ؟
پاسخ
علی
UNITED STATES
۱۰:۱۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
۶
۳
بقیه خانواده ها اینقدر مظلوم نمایی نمی کنن، حتی اگه اعدام بشه عضو خانوادشون. یه مجرم گناهکار بنا به تشخیص قاضی دادگاه صالح ج. ا. ایران و کسانی مثل پدر شما که بنیان های فکری اون رو ریختن داره مجازات میشه. وای مهدی مظلووووووووووم من. دادگاهشم به نظرم باید علنی می شد تازه. خدا هدایتت کنه
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۰:۳۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
۷
۳
اگر زمان رضا شاه بود حتما مهدی هاشمی را اعدام می کرد. باور ندارید از زیبا کلام بپرسید.
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۱:۴۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
۶
۰
درست است این موضوعی که گفته اند .کاری به موضع سیاسی وپرونده هاشمی نداریم .بالاخره دادگاه هرکس را محکوم کند ان طرف خواهد گفت قبول ندارم وظلم بهش شده ...این به نظر طرفداری از مهدی نیست
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
۵
۳
من به این فکر می کنم که اگر پدر این فرد شهید مطهری نبود شغل و درامد و جایگاه وی با توجه به خصوصیات جسمی وروحی و علمی وی ایا بهتر از جایی که من نان در می اورم بود یا خیر ?یعنی همان شغل شریف کارگری با حقوق 700 هزاری با اجاره حداقل 400هزاری و....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
۴
۲
این مردی سخنان قبل خود را فراموش کرده
پاسخ
علی
GERMANY
۱۷:۳۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
۶
۳
اشکالی هم ندارد شما از مهدی دفاع کنید. چون از جوانی با هم نان و نمکی خورده اید!
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
۶
۳
درستش هم همین است که وقتی خانواده هاشمی از علی مطهری دفاع جانانه می نماید،علی مطهری هم بر حسب بده بستون باید وظیفه خود را انجام دهد.
پاسخ
دشمن امریکا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
۶
۲
اگر این کلفت گردن مجرم و مفسد هم مثل سایر مجرمین به اگاهی شاپور سپرده میشد امروز حکم چیز دیگر بود وقتی مجازات متناسب با جرم نباشد و مجرم در قدرت و ثروت ید باز داشته باشد مسلما رفتن به حبس با خواهش و برای رفتنش گود بای پارتی و فیلم وداع و عفت مرعشی دعوت به شورش علیه نظام و شیخ اکبر حکم را خلاف بین شرعی و قس علی هذا میشود اما در یوم تبلی السرائر شکل دادگاه و حکم ان جور دیگر است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
۲
۲
پسر نوح با بدان بنشست / خاندان نبوتش گم شد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
۱
۰
برو بابا
پاسخ
عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
۱
۰
علی آقا فقط یکی از جرائم آقا مهدی را از افراد طبقه پایین انجام داده بود الان چند وقت پیش اعدام شده بود. به نظر من حاج آقا زورش رو زده که اعدام نشده و نیم نگاهی به بخشش دارند. تو هم بجای حمایت از فتنه گران برو مشکلات مستنمندان را پیگیری کن.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها