کد خبر: ۳۳۳۰۲۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
۳ حمله در ۲ شب پیاپی؛ باز هم کالاهای تجار ایرانی در آتش
ترکیه همچنان برای ایرانیان ناامن است. بار دیگر به کامیون‌های ایرانی در ترکیه حمله و این کامیون‌ها به آتش کشیده شد.
به گزارش پایگاه 598، طی شامگاه شنبه و یکشنبه 3 بار دیگر به کامیون‌های ایرانی در ترکیه حمله شد. رانندگان آسیبی ندیدند اما این کامیون‌ها به خاکستر تبدیل شد. به گزارش «وطن امروز»، ناامنی ترکیه برای ایرانیان همزمان با افزایش درگیری‌ها در این کشور واقع شد. در چند نوبت به اتوبوس‌ها و نیز قطار مسافری آنکارا – تهران حمله شد و در نهایت این وقایع به به آتش کشیدن کامیون‌های ایرانی به صورت مکرر منجر شد.

برخی رسانه‌های ترکیه گزارشاتی منتشر کردند که نشان می‌دهد پ‌ک‌ک و پژاک عوامل این اقدامات شرورانه هستند. در پی تشدید این حملات، روز چهارشنبه هفته گذشته، 21 مردادماه، ایران به مدت چند ساعت مرز بازرگان را بست. خبری که حاکی از ناامن شدن بازرگانی در این محور ارتباطی بسیار مهم بود. با این حال اما حوالی ساعت 3 بعدازظهر همان روز، این مرز مجددا بازگشایی شد تا از یک زیان چند صد میلیاردی به بازرگانان جلوگیری شود. این اقدام ایران در ظاهر تلاشی بود برای اینکه دولت ترکیه اقدامات لازم را برای تامین امنیت تجارت ایرانیان بویژه در مناطق مرزی انجام دهد. با این حال  گویا حمله به کامیون‌های ایرانی در ترکیه همچنان ادامه دارد.

آنگونه که پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی به نقل از مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داده، شنبه‌شب و یکشنبه‌شب 3 بار دیگر به کامیون‌های ایرانی حمله شد که خوشبختانه رانندگان این کامیون‌ها نجات یافتند اما این کامیون‌ها در آتش سوخت. محمدجواد عطرچیان در توضیح این خبر گفت: متاسفانه افراد ناشناس یکشنبه شب به 2 کامیون ایرانی و 3 شب گذشته (شنبه شب) به یک کامیون ایرانی در منطقه چالدوران ترکیه حمله کردند. وی با بیان اینکه خوشبختانه به رانندگان ایرانی هیچ صدمه‌ای وارد نشد اما متاسفانه کامیون‌ها به آتش کشیده شد و سوخت، گفت: طی یک‌ماه اخیر ۹ بار به خودروهای  ایرانی در خاک ترکیه حمله شده است که دولت ترکیه باید پاسخگوی اینگونه حوادث و حفاظت از جان و مال مسافران و خودروها باشد.

وی گفت: وزارت امور خارجه پیگیر موضوع خواهد بود ضمن اینکه پیگیری لازم از طرف سفارت ترکیه در ایران در حال انجام است.  مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور همچنین  تاکید کرد: از خودروهای باری و مسافری ایرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند درخواست می‌شود از سفرهای غیرضروری به این کشور خودداری کنند. عطرچیان ادامه داد: به کامیون‌های ایرانی که قصد ترانزیت کالا به اروپا را دارند اعلام شده در صورت امکان از مسیرهای جایگزین برای ترانزیت کالا به اروپا استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها