کد خبر: ۳۳۳۵۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
کشته شدن یک نظامی سعودی در منطقه جازان،ادامه بمباران مناطق مختلف یمن از سوی متجاوزان سعودی و حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به این تجاوزات از جمله اخبار مربوط به یمن است
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری رسمی عربستان به هلاکت یک نظامی سعودی در منطقه جازان اعتراف کرد.

حملات موشکی ارتش یمن به پایگاه‌های نظامی متجاوزان سعودی


شبکه المسیره گزارش داد توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی، پایگاه الهجله عربستان در منطقه ظهران عسیر را گلوله باران کردند.

شبکه المیادین هم از حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع نظامی عربستان در پاسخ به جنایات مستمر این رژیم علیه ملت یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع یمن اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، مواضع نظامی سعودی و اداره امنیتی ظهران در عربستان را با موشک هدف قرار دادند.

شبکه المیادین همچنین از حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های نظامی رقابه و صله در نجران عربستان خبر داد. بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، این پایگاه‌های نظامی عربستان را با 9 موشک هدف قرار دادند.

ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی و زیر ساخت‌های یمن

این در حالی است که جنگنده‌های سعودی در ادامه بمباران مناطق مختلف، بخش الحزم در الجوف، مناطقی در استان صعده و بخش حرض را بمباران کردند.

بر اساس گزارش المسیره، جنگنده ‌های متجاوز، دو بار بخش الحزم در الجوف، چهار بار مناطقی در استان صعده و 9 بار بخش حرض را بمباران کردند.

خبرگزاری رسمی یمن هم از افزایش تعداد شهدا و مجروحان حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به استان عمران خبر داد.

جنگنده‌های سعودی روز گذشته منطقه‌ای در شهر عمران در نزدیکی دانشکده علوم تربیتی را بمباران کردند که آمار شهدای این جنایت به 18 نفر و تعداد مجروحان به بیش از 20 نفر رسیده و عملیات جستجو زیر آوار منازل بمباران شده همچنان ادامه دارد.

یک منبع یمنی تصریح کرد متجاوزان سعودی برای نابودی همه چیز در یمن تلاش می‌کنند و هدف قرار گرفتن همه چیز در یمن بیانگر حقد و کینه عمیق دشمن علیه ملت یمن است.

این منبع بر ضرورت وحدت صف، دیدگاه و موضعگیری همه مردم شرافتمند یمن برای مقابله با تجاوز ظالمانه و وحشیانه عربستان که تضمین کننده عزت، کرامت و دارایی ملت یمن است، تاکید کرد.

الحوثی : هدف متجاوزان سعودی نابودی ملت یمن است


محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم حمله مکرر جنگنده‌های سعودی به زیر ساخت‌ها و مراکز حیاتی یمن در کنار بمباران منازل و اماکن دیگر را محکوم کرد.

الحوثی اظهار داشت حمله متجاوزان به بنادر یمن نقض صریح قوانین بین المللی و منشورهای سازمان ملل متحد است.

الحوثی که با خبرگزاری رسمی یمن گفت‌وگو می‌کرد، افزود هدف متجاوزان(عربستان)، نابودی ملت ما است که به سبب حملات عمدی دشمن به تاسیسات حیاتی و وادار کردن کشتی‌ها از بنادر با وجود بازرسی آنها در یک اقدام مستکبرانه در آستانه قحطی قرار گرفته اند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود ما سازمان ملل متحد را مسئول آنچه علیه ملت یمن می‌گذرد و نابودی کشورشان می دانیم.

وی گفت متجاوزان مستکبرانه و به گونه‌ای رفتار می کنند که تمام قوانین را نقض کرده است و متاسفانه اقدامات دشمن با سکوت یا در بهترین حالت تنها با محکومیت لفظی روبرو می‌شود.

الحوثی با اشاره به بمباران بندر حیاتی الحدیده در سایه سکوت بین‌المللی، آن را جنایتی شرم آور دانست و گفت هدف دشمن از کشتار ملت یمن با سلاح‌های ممنوعه و بمباران زیرساخت‌های کشورشان، نابودی این ملت است و مسئولیت آن بر عهده کشورهای متجاوز است و باید کمیته حقیقت یاب برای رسوا کردن متجاوزان و جنایات آنها و نشان دادن وحشی‌گری متجاوزان به تمام جهانیان و افشای نیت‌های شوم و پرده برداشتن از چهره واقعی آنها که بیانگر افکارافراطی و شیطانی آنهاست، تشکیل شود.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد ملت یمن همچنان در برابر دشمن متجاوز ایستادگی خواهد کرد و به یاری خداوند پیروز خواهد شد.

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست فورا برای حمایت از بندر الحدیده که در معرض حملات متجاوزان قرار دارد، دخالت کند تا کمک‌های بشردوستانه از طریق این بندر که مورد تایید سازمان ملل و تمام سازمان‌های بین المللی و بشردوستانه است، همچنان ارسال شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها