کد خبر: ۳۳۳۶۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
در اجلاس روز جهانی مسجد:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تبدیل مسجد به مرکز تبلیغ حزب وحدت را از بین می‌برد، گفت: از دیرباز معماری اسلامی به ما می‌گفت که مسجد محور اصلی شهر و جامعه است.
به گزارش پایگاه 598، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح امروز با حضور در سیزدهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مسجد که در تالار وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: روز جهانی مسجد را گرامی‌ می‌داریم و خاطره تلخ به آتش کشیدن قبله گاه اول مسلمانان در 46 سال گذشته از یاد نخواهیم برد.

وی افزود: این حادثه بدان معنا بود که رژیم متجاوز و اشغالگر صهیونیستی به هیچ‌ یک از اصول اجتماعی و انسانی تعهدی ندارد و نه تنها بر مردم کودکان و زنان رحم نمی‌کند و به کشتار و تجاوز ادامه می‌دهد بلکه حتی به یک معبد و عبادتگاه و مسجد و قبله‌گاه اولیه مسلمانان جهان و سرزمین و مکانی که مورد احترام سایر ادیان آسمانی است به آن هم احترام  نمی‌گذارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه این اقدام ماهیت این رژیم غاصب و متجاوز و تروریستی را بیش از گذشته نمایان کرد ادامه داد: این اقدامی از طرفی دیگر علامتی بود برای بیداری و هوشیاری ما و برای حفظ هویت دینی و اسلامی‌مان و اینکه مراکزی که به عنوان مراکر اخلاق تعلیم و تربیت و ترویج احکام آسمانی در میان ماست باید مورد توجه همه باشد.

روجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از آیت‌الله مهدوی کنی و اقدامات ایشان نسبت به ساماندهی مساجد در کشور، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از بزرگان پر افتخار روحانیت ایران به ویژه تهران بودند و همواره نقش برجسته‌ای در ساماندهی امور روحانیت و ساماندهی مساجد و مدارس دینی به ویژه در دوران نهضت اسلامی داشتند.

وی با بیان اینکه مسجد برای ما مرکز مهمی است، افزود: از دیرباز هم معماری اسلامی به ما می‌گفت که مسجد محور اصلی شهر و جامعه است و خواهد بود به طوریکه اول مسجد ساخته می‌شد تا در کنار آن مدارس علمیه، بازار و مرکز حکومت ساخته و استقرار یابند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست، اقتصاد، علم و مسائل اجتماعی همواره در سایه مسجد و در کنار مسجد بوده است، تصریح کرد: مسجد اساسش مرکز عبادت است همانطور که از نامش پیداست مسجد محل عبادت خداوند، معنویت، اخلاق، تعلیم و تربیت است.

روحانی افزود: نمی‌خواهیم بگوییم در دنیای امروز، مسجد جای مدرسه یا جای دانشگاه و یا جای مراکز ورزشی و جای سایر مراکز فرهنگی را بگیرد البته هرکدام از این مراکز جای خاص خود را دارند اما مسجد مرکزیت خاصی برای جمع مومنان و صالحان و تربیت اسلامی دارد و مسجد مرکزی برای آمادگی جامعه برای ایستادگی، مقاومت، شور و نشاط، وحدت و جهاد و فداکاری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده در مسجدی دیدید که بوی وحدت به مشام نمی‌رسد و یا بوی تفرقه می‌آید آن مسجد چیزی جز شبه مسجد نخواهد بود.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: امروز هم متاسفانه در گوشه و کنار دنیا مساجدی داریم که خطیبش از تفرقه میان مسلمانان حرف می‌زند و مذهب پر افتخار شیعه را کفر و کافر معرفی می‌کند.

روحانی ادامه داد: متاسفانه در گوشه و کنار دنیا مساجدی داریم که خطبه‌ها، حرف‌ها در آن برای تفرقه میان فرق اسلامی، پیروان اهل بیت، شیعه و اهل سنت مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز مساجدی در دنیا داریم که افرادی پرورش می‌یابد که در میان جامعه به خشونت و افراط و کشتن مردم افتخار می‌کند و آن را راه جهاد اسلامی به دروغ لقب می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها