کد خبر: ۳۳۴۹۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
رئیس موسسه دین و معنویت آل یاسین بر ضرورت توسعه مفاهیم سبک زندگی اسلامی در فضای فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فعالی صبح امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اظهار داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی یکی از نیازهای ضروری و اجتناب‌ناپذیر جامعه امروز است که غفلت از آن می‌تواند پایه‌های زندگی را سست و لرزان کند.

رئیس موسسه دین و معنویت آل یاسین با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی نقش بسزایی در توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی در  جامعه دارند، خاطر نشان ساخت: تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی اثرات بسیار ارزشمندی در راستای ترویج این فرهنگ دارد که باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این بخش به خوبی بهره گرفت.

فعالی با اشاره به ضرورت اصلاح سبک زندگی در جامعه امروز گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی منشاء حرکت در این زمینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اقدامات صورت گرفته در این زمینه را ناکافی دانست و گفت: برنامه‌ها و اقدامات موسسه دین و معنویت آل یاسین در این زمینه زیربنایی و به لحاظ عملیاتی حائز اهمیت است.

فعالی گسترش منطقه‌ای این فعالیت‌ها و برنامه‌ها در سطح استان‌ها را با توجه به شرایط بومی هر منطقه موثر دانست و نسبت به همکاری موسسه با دست اندرکاران فرهنگی استان مرکزی ابراز تمایل کرد.

امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز به تلاش‌های صورت گرفته به منظور تامین و توسعه منابع مطالعاتی در موضوع سبک زندگی اسلامی در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و خواستار همکاری علمی و کارشناسی موسسه آل یاسین در این زمینه شد.

محمد حسن بیات کارشناس منابع اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز گزارشی از زمینه‌های فعالیت و ظرفیت‌های موجود ارائه کرد و به عنوان رابط موسسه آل یاسین و اداره کل کتابخانه‌های عمومی برای اجرایی و عملیاتی کردن مصوبات جلسه معرفی شد.

تجهیز کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های سبک زندگی به ویژه منشورات موسسه آل یاسین، ایجاد کتابخانه تخصصی سبک زندگی در شهر اراک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی برای کتابداران، تجهیز ایستگاه‌های مطالعه به کتاب‌های سبک زندگی و تقویت قفسه‌های اختصاصی سبک زندگی در کتابخانه‌های عمومی از مصوبات این نشست بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها