کد خبر: ۳۳۵۵۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
حميدرضا موثقي گفت: متاسفانه امروز شاهد ورود چاي قاچاق به كشور هستيم، در اين در حالي است كه قيمت چاي ايراني به مراتب ارزان‌تر از چاي خارجي است.
به گزارش پایگاه 598، حميدرضا موثقي، رئيس اتحاديه توليدكنندگان، بازرگانان و صنايع بسته بندي چاي كشور گفت: متاسفانه امروز شاهد ورود چاي قاچاق به كشور هستيم.در اين در حالي است كه قيمت چاي ايراني به مراتب ارزان تر از چاي خارجي است.

وي افزود: توليد چاي در ايران ساليانه حدود ۲۰ هزار تن است در حاليكه ساليانه حدود ۱۲۰ هزار تن مصرف داخلي وجود دارد يعني چيزي حدود ۵ برابر توليد داخلي در سال نياز به واردات اين محصول داريم كه بيشترتن واردات ما از كشور سريلانكا است . بعد از اين كشور، هند و كنيا در رتبه هاي بعدي واردات چاي به ايران قرار دارند.
موثقي درباره كيفيت چاي ايراني خاطرنشان كرد: چاي ايران تنها چايي است كه يا بدون سم و يا با ميزان سم بسيار كمي توليد مي شود. در واقع چاي ايراني تنها چاي ارگانيك جهان است. وي در مورد برداشت چاي به تراز گفت: در حال حاضر چين دوم به پايان رسيده و تا چند روز ديگر برداشت پاييزه يا همان چين سوم آغاز خواهد شد.
موثقي در مورد تاثير آغاز چين سوم بر قيمت چاي گفت: احتمال دارد با آغاز اين چين قيمت چاي داخلي اندكي كاهش يابد اما اين كاهش قيمت قابل ملاحظه نخواهد بود. وي در مورد نحوه فروش چاي ايراني خاطر نشان كرد: چاي ايراني چندان بسته بندي نشده و عموما به صورت فله و باز در شمال كشور فروخته و مصرف مي شود و در صدي كمي از اين چاي بسته بندي مي شود و اكثر چاي هاي بسته بندي شده در ايران خارجي هستند كه شركت هاي ايراني فقط آن ها را بسته بندي مي كنند.
شايان ذكر است محمد ولي روز بهان ، رئيس سازمان چاي كشور چند روز پيش اعلام كرده بود: خوشبختانه با تلاش دولت و شرايطي كه در سال جاري ايجاد شد، مردم تمايل بيشتري به خريد چاي داخلي پيدا كرده اند و كارخانجات نيز فروش خوبي داشته اند، ضمن اينكه در انبارها تقريبا چايي از توليد امسال و حدود ۲ سال گذشته وجود ندارد و همه چاي ها با قيمت مناسب به فروش رفته است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چاي هاي موجود در انبارها در داخل كشور به فروش رفته يا صادر شده است؟ با اشاره به اينكه ما دو نوع چاي كيفي و ضعيف داريم، گفت: چاي ضعيف معمولا به برخي از كشورهاي همسايه صادر مي شود يا برخي كارخانجات آن را با چاي ديگري تركيب و با كيفيت مناسب به مصرف كنندگان عرضه مي كنند اما چاي كيفي در داخل كشور مورد استفاده قرار مي گيرد و ما براي فروش اين نوع چاي با مشكل مواجه نيستيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها