کد خبر: ۳۳۵۸۹۹
زمان انتشار: ۱۷:۵۷     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس گفت: جهت بررسی متن برجام وظایف و دستورالعمل‌هایی از سوی این کمیسیون برای تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تعریف و تعیین شده است.
به گزارش پایگاه 598، چهارمین جلسه بررسی و ارزیابی برجام دوشنبه هفته جاری در کمیسیون ویژه مجلس در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

این جلسه که با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اعضای تیم مذاکره‌‌کننده فعلی کشورمان برگزار می‌شود، پیرو محورهای کلی متن برجام بحث و گفت‌و‌گو می‌شود.

همچنین اعضای تیم مذاکره‌کننده به ارائه گزارشی در این خصوص می‌پردازند.

در این راستا، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی برجام در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با اینکه مجلس به مدت سه هفته تعطیل است ولی مقرر شد این کمیسیون جلسات خود را به صورت مرتب سه روز در هفته به برگزاری جلسات اقدام کند.

وی با اعلام اینکه به علت فرارسیدن سالروز شهادت شهبدان رجایی و باهنر و گرامیداشت آنها و عدم حضور وزرا و نمایندگان استثنائا جلسه روز یکشنبه(فردا) برگزار نمی‌شود،‌ افزود: لذا جلسات چهارم و پنجم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 8 الی 13 برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دعوت اعضای تیم مذاکره‌کننده به این کمیسیون خبر داد و تصریح کرد: یکی از افراد دعوت‌شده به جلسه روز دوشنبه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است که یکی از اعضا تیم مذاکره سابق کشورمان بودند.

کوثری در بیان جزئیات و محورهای مورد بحث این جلسه اظهار داشت: دراین جلسه تیم‌ مذاکره‌کننده به ارائه گزارش خواهند پرداخت همچنین از سوی اعضای کمیسیون نیز سوالاتی مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وظایفی از سوی کمیسیون برجام برای تیم مذاکره‌کننده فعلی و سابق برای این جلسات تعریف شده است، گفت: وظایف و دستورالعمل به صورت مشخص تعریف و تعیین شده است که امید می‌رود بر این اساس پیش برویم.

عضو کمیسیون ویژه برجام همچنین به ارزیابی خود در خصوص فضای کلی این کمیسیون پرداخت و اضافه کرد: این کمیسیون تا کنون روند خوبی را طی کرده و تفاهم‌ خوبی وجود دارد چراکه در نظرات هیئت رئیسه اتفاقات خوبی افتاده که امیدواریم کار بر همین منوال پیش برود.

همچنین حسین نجابت دیگر عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس در این رابطه تصریح کرد: برای اعضای تیم‌مذاکره کننده‌ای که در کمیسیون حضور پیدا می‌کنند وظایفی جهت پیش‌برد روال جلسات تعریف شده است.

پنجمین جلسه این کمیسیون نیز با حضور جلیلی و تیم مذاکره‌کننده سابق کشورمان برگزار خواهد شد که اعضا در خصوص متن برجام به بحث و تبادل می‌نشینند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها