کد خبر: ۳۳۶۱۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، فرشاد مومنی در واکنش به سخنان حسن روحانی به روزنامه اعتماد گفته است: واقعیت این است که مسائل اقتصادی جدی‌ترین، فوری‌ترین و پیچیده‌ترین مشکلات کنونی کشور را تشکیل می‌دهد و ایشان حتما اذعان دارند که بخش بزرگی از موفقیت‌هایی که در حوزه اقتصاد مطرح کردند به‌طور مستقیم رابطه‌ای با جهت‌گیری اقتصادی دولت نداشته است، بلکه از بیرون حوزه اقتصاد و به‌طور مشخص به واسطه سیاست‌های تنش زدای دولت بوده است که مهم‌ترین دستاورد ذکر شده یعنی کاهش تورم نیز نتیجه همین سیاست‌ها بوده است.

واقعیت این است که جهت‌گیری‌های سیاست‌گذاری اقتصادی دولت حاوی کاستی‌ها و اشکالات جدی بوده و قول‌هایی که آقای رییس‌جمهور دادند مبنی بر اینکه راهبرد فعال با انحصارها و فسادها در دستور کارشان است، به‌طور اصولی یک رویکرد قابل دفاع است اما رویه‌ای که دولت محترم تا امروز در این زمینه درپیش گرفته‌اند تقریبا می‌توان گفت هیچ تناسبی با بایسته‌های شرایط کشور در این زمینه‌ها ندارد.

اما راه‌حلی که دولت محترم در پیش گرفته یک راه‌حل بدون برنامه است و به هیچ‌وجه نمی‌تواند با فسادهای مالی در شرایط کنونی ایران برخوردی موثر داشته باشد...

این روزنامه به نقل از فرشاد مومنی مینوسد: می‌خواهم صمیمانه به رییس جمهور و همراهانش هشدار دهم که اگر در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت اصولی صورت نگیرد خود این دولت هم از عوارض آن مصون نخواهد بود. مساله بعدی در مورد انحصارها این است که در شرایط کنونی به گواه گزارش‌های رسمی و اعداد و ارقامی که به صورت رسمی منتشر شده است، بالاترین سطح فاجعه‌آفرینی در اقتصاد ایران مربوط به انحصارهای مالی است.

به گمان من دولت محترم در این زمینه حداقل کاری که می‌توانسته بکند، این بود که در این زمینه یک گزارش تحلیلی تهیه و کانون‌های اصلی ناتوانی دولت در برخورد موثر و فعال با انحصارهای مالی را مشخص کند و سپس از رهبری تا همه آحاد مردم را به کمک بطلبد تا بتواند این مساله پیچیده را حل و فصل کند. با کمال تاسف در سطح مقامات پولی کشور ما تا به حال با چنین اراده و توانایی و همتی روبه رو نبوده ایم...

یک نکته بسیار ارزشمند دیگر هم در فرمایشات رییس‌جمهور بود که آن هم با رویه‌های دولت محترم تا امروز مغایرت داشته است و آن هم این است که ایشان گفتند نباید کاری کنیم که کشورهای دیگر احساس کنند یک بازار ٨٠ میلیونی برای کالاهای آنها در ایران وجود دارد. واقعیت این است که سیاست‌های تجاری دولت مطلقا تا امروز در این راستا نبوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها