کد خبر: ۳۳۶۵۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
‌مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان از وقوع یک زمین‌لرزه به بزرگی 3.5 درجه در امواج درونی زمین(ریشتر) در کلاته‌خیج از توابع بسطام در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: خوشبختانه این زمین‌لرزه خسارتی به همراه نداشته است.

به گزارش پایگاه 598، احمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این زمین‌لرزه ساعت 20 و 35 دقیقه و 21 ثانیه رخ داد.

وی با بیان اینکه این منطقه دارای یک گسل جئان و فعال است، افزود: همین امر باعث شده که از طریق این زمین‌لرزه‌ها، انرژی‌های زمین تخلیه و از شدت خطرات احتمالی آن کاسته شود.

طاهری از وجود یک گسل بزرگ در این منطقه خبر داد و گفت: این گسل از سبزوار در خراسان رضوی آغاز و بعد از عبور از استان سمنان به تهران می‌رسد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان یادآور شد: این گسل در نقاط متعدد و در بازه‌های زمانی گوناگون فعال بوده و از این رو، انرژی آن تخلیه می‌شود.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری رخ داده است، خاطرنشان کرد: این زمین لرزه در طول جغرافیایی 55.171 و عرض جغرافیایی 36.825 به وقوع پیوسته است.

احمد طاهری در پاسخ به پرسشی در خصوص آسیب‌های احتمالی ناشی از این زلزله به ایسنا گفت: خوشبختانه این زمین لرزه هیچ گونه خسارتی به همراه نداشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها