کد خبر: ۳۳۷۳۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها برای ارزیابی میزان محبوبیت نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان داد که «دونالد ترامپ» با 45 درصد موفق شد، «هیلاری کلینتون» نامزد پیشرو دموکرات‌ها را با 40 درصد شکست دهد.

به گزارش پایگاه 598، طبق نتایج نظرسنجی « SurveyUSA» برای بررسی میزان محبوبیت نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، «دونالد ترامپ» نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان از «هیلاری کلینتون» نامزد پیشرو دموکرات‌ها پیشی با اختلاف پنج درصد پیشی گرفت.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، طبق این نظرسنجی که روز جمعه (دیروز) منتشر شد، ترامپ موفق شد حمایت 45 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را جلب کند و کلینتون تنها حمایت 40 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را به دست آورد.

این نظرسنجی همچنین ترامپ را با دیگر نامزدهای کنونی و احتمالی دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا مقایسه کرد و نشان داد که ترامپ موفق شده است در نظرسنجی، «برنی سندرز» دیگر سناتور دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را شکست دهد. ترامپ با 44 درصد موفق شد سندرز با 40 درصد را در این نظرسنجی شکست دهد.

 ترامپ همچنین با 44 درصد مقابل 42 درصد، «جو بایدن» و با 44 درصد مقابل 41 درصد، «ال گور» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را شکست داد.

این نظرسنجی نشان داد که 30 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که ترامپ در نهایت نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود و میدان رقابت را به دست خواهد گرفت.

«جب بوش» دیگر نامزد جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا  در جایگاه دوم قرار دارد و 20 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها اعلام کردند که احتمال می‌دهند، جب بوش نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری شود. بعد از بوش، «بن کارسون»، «تد کروز» و «مارکو روبیو» در جایگاههای بعدی قرار داشتند.

در این نظرسنجی که در روزهای دوم و سوم سپتامبر برگزار شد، یکهزار آمریکایی از سراسر این کشور شرکت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها