کد خبر: ۳۳۷۴۳۰
زمان انتشار: ۰۰:۱۷     ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید به وضع نماز بیشتری رسیدگی کرد/ اقامه نماز و ایجاد مسجد در سطح شهرها باید جدی گرفته شود/ متاسفانه در بیشتر شهرک‌های ساخته شده کشور مسجد جایگاهی ندارد
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جلسه شورای اداری استان قزوین با محوریت اجلاس سراسری نماز گفت: این اجلاس هر سال با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و ما با بند بند پیام ایشان به جلو می‌رویم.

وی از مسئولان استان خواست طرح و برنامه های خود را برای هر چه باشکوه تر برگزار کردن اجلاس سراسری نماز تبیین و تشریح کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد:‌ باید به وضع نماز بیشتری رسیدگی کرد.

قرائتی عنوان کرد: اقامه هزاران نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری نمازظهر عاشورا و تاسوعا، انتشار صدها کتاب و شعر در خصوص نمازاگر چه اقدامات خوبی بوده، اما این اقدامات مناسب نیست و هنوز کارهای زیادی باقیمانده است که باید انجام شود.

وی یکی از وظایف مهم مدیران را توجه و اقامه نماز در ادارات و دستگاههای اجرایی دانست و افزود: در این بین موضوع اقامه نماز و ایجاد مسجد در سطح شهرها باید جدی گرفته شود.

قرائتی با اشاره به اینکه متاسفانه در بیشتر شهرک های ساخته شده کشور مسجد جایگاهی ندارد،عنوان کرد: باید این سوال مطرح شود که چه مقدار بودجه برای نماز در نظر گرفته شده است و چه مقداری به اتاق یک مدیر کل اختصاص داده می شود.

رئیس ستاد اقامه نمازکشور برپایی نمازمیان دانش آموزان را اولویت نخست آموزش و پرورش دانست وگفت: این نهاد باید بتواند از ظرفیت های عظیم دانش آموزی در این راه بهره بگیرد.

وی افزود: اقامه نماز در مدارس باید از اهداف اساسی و اولویت های ویژه وزارت آموزش و پرورش و دستور کار امور پرورشی باشد.

قرائتی بااشاره به اینکه هم اکنون 100 هزار مدرسه در سراسر کشور دایر است، گفت: در سال های اخیر 40 هزار مدرسه نماز جماعت را برای دانش آموزان با حضور امام جماعت برگزار می کنند.

قرائتی با بیان اینکه نمازجماعت عمدتا در مدارس با جمعیت بالا برپا شده است،گفت: البته باید تلاش شود درمدارس کم جمعیت هم اقامه نماز با حضور امامان جماعت برپا شود.

وی حضور معلمان،مدیران و مربیان مدارس را دراشاعه فرهنگ نماز و برگزاری نماز جماعت ضروری دانست و افزود:توجه دادن دانش آموزان به ضرورت شرکت درنمازجماعت باحضور مدیران و معلمان به نوعی آموزش غیرمستقیم این فریضه الهی است.

قرائتی از آموزش و پرورش خواست با استفاده ازتمامی ظرفیت ها از جمله ایجاد انگیزه و جذب دانش آموزان برای اقامه نماز اول وقت اقدام کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها