کد خبر: ۳۳۷۶۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
وزیرنفت ایران و وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا، صبح امروز با یکدیگر دیدار و درباره مسایل و موضوعات مورد علاقه دوطرف در حوزه نفت و انرژی و سرمایه گذاری گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه 598، در این دیدار که در کوشک وزارت نفت برگزار شد بیژن نامدار زنگنه و خوزه مانوئل سوریا لوپز در باره فروش فراورده های نفتی، گاز مایع (LNG) و پتروشیمی، حضور شرکتهای اسپانیایی در طرحهای انرژی ایران و شیوه های سرمایه گذاری مشترک گفتگو کردند.
در این دیدار که برخی صاحبان صنایع نفت و گاز و فعالان اقتصادی این کشور نیز حضور داشتند وزیر نفت ایران با بیان تفاوتهای سرمایه گذاری و مشارکت شرکتهای خارجی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ایران پس از لغو تحریمهای یکجانبه غرب با پیش از آن ، خواهان مذاکره و مشارکت شرکتهای خارجی از جمله اسپانیا با شرکتهای ایرانی برای حضور در بازار ایران و منطقه از طریق سرمایه گذاری مشترک و انتقال فناوری به ایران شد.
طرف اسپانیایی هم همچنین با ابراز علاقه نسبت به حضور در بازار بزرگ ایران و دستیابی به بازار بزرگ منطقه از طریق کشورمان، خواهان تسهیل فعالیتهای اقتصادی بویژه در زمینه سرمایه گذاریهای مشترک در ایران شد.
وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا به همراه وزرای امور خارجه و عمران این کشور و هیئتی 40 نفره از تجار و صاحبان صنایع مهم اسپانیا از جمله صنایع نفتی این کشور، در سفر سه روزه خود به ایران ، علاوه بر مذاکره با مقامات ایرانی در تهران و اصفهان، در همایشی با حضور صاحبان صنایع کشورمان راههای تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی دوجانبه را بیشتر بررسی خواهند کرد.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها