کد خبر: ۳۳۷۹۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
استاندار صلاح‌الدین عراق از بازگشت حدود نیمی از خانوارهای شهر تکریت و همه خانوارهای شهر «العلم» به خانه‌های خود، خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، «رائد الجبوری» استاندار صلاح‌الدین، روز گذشته در سخنانی گفت: «تاکنون بیش از 19 هزار خانوار یعنی حدود 50 درصد مردم تکریت به خانه‌های خود بازگشته‌اند.»

الجبوری که «خالد العبیدی» وزیر دفاع را در بازدید از یگان‌های نظامی در «بیجی»، «المزارع» و «تل‌البوجراد» در استان صلاح‌الدین همراهی می‌کرد، افزود: «در شهرستان الدور بیش از 3 هزار خانوار، در شهر البوعجیل بیش از 200 خانوار، در العلم نیز حدود 100 درصد خانوارها و نیز هزاران خانوار ساکن در شمال تکریت به خانه‌های خود بازگشته‌اند.»

وی تصریح کرد: «مغازه‌داران در حال بازگشایی اماکن تجاری خود هستند.»

استاندار صلاح‌الدین گفت: «باید در روزهای آینده فرودگاه‌های بیجی و الشرقاط آزاد شوند.»

براین اساس، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق، روز گذشته از مناطق نظامی در بیجی و المرزعه در استان صلاح الدین بازدید کرد و از نزدیک در جریان عملیات نظامی در «تل ابوجراد» قرار گرفت.

پیشتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که نبرد آزادسازی بیجی و پالایشگاه آن- که بزرگ‌ترین پالایشگاه در عراق است- محور عملیات علیه گروه تروریستی داعش است.

سوء قصد نافرجام علیه وزیر دفاع عراق

از سوی دیگر، وزارت دفاع عراق، روز سه‌شنبه اعلام کرد خالد العبیدی، وزیر دفاع، روز دوشنبه از توطئه ترور نزدیک شهر بیجی در استان صلاح‌الدین جان سالم به‌در برد.

«یحیی رسول» سخنگوی وزارت دفاع عراق با اعلام این خبر، افزود: کاروان وزیر دفاع نزدیک شهر بیجی در 190 کیلومتری شمال پایتخت هدف گلوله‌های تک‌تیراندازان قرار گرفت. در این حادثه، هیچ آسیبی به او وارد نشده است.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها